• 0
  • 0
  • 339

رونمایی از مجموعه آثار کنگره بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی

رونمایی از مجموعه آثار کنگره بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی

در مراسمی با پیام حضرت آیت الله العظمي مکارم شیرازی و با حضور حضرت آیت الله العظمي سبحانی، از مجموعه آثار مکتوب و نرم افزاری کنگره بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی رونمایی شد.


این مجموعه آثار شامل ۱۷ جلد کتاب و نرم افزار می‌شود که حاصل تحقیقات مفصل بیش از ۱۵۰ نفر از محققان و نویسندگان ایرانی و غیر ایرانی است که ۴ سال به طول انجامیده است.

حجت الاسلام والمسلمین دكتر سبحانی دبیر علمی این کنگره گفت: در مجموعه موجود، ۱۸۸ مقاله تراز اول منتشر شده که بخش عمده این مقالات مربوط به نویسندگان داخلی است

آیت الله العظمي مکارم شیرازی در پیامی به این همایش فرمود: خداوند را شاکریم که توفیق داد شاهد باشیم زحمات جمعی از محققان علوم اسلامی پس از مدتی به ثمر نشسته تا این گنجینه ارزشمند شیعه در این ایام مبارک که قرین میلاد باسعادت حضرت ختمی مرتبت حضرت محمد (صلي الله عليه و آله) و حضرت امام جعفرصادق (عليه السلام) است منتشر گردد.

حضرت آیت الله العظمي سبحانی هم در این مراسم، گردآوری و انتشار این آثار را اقدام مبتکرانه و خوب آیت الله العظمي مکارم شیرازی و قدم مبارکی از سوی محققان و مولفان و نویسندگان در شیعه شناسی دانست و بيان داشت: امید است این آثار در تقریب مذاهب به کارگرفته و از مطالب ارزشمند آن در تحقیقات اسلامی استفاده شود.

این مرجع تقلید تاکید کرد: البته باید این مجموعه آثار، بطور خلاصه‌تر بصورت دو یا سه جلد کتاب به زبان‌های عربی و انگلیسی ترجمه شود تا مورد استفاده همه محققان در کشور‌های مختلف قرار گیرد.

کنگره بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی اردیبهشت سال ۹۷ برگزار شد که در آن ۳۵۰ مقاله از میان ۱۲۰۰ مقاله برگزیده شد.

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

17 − 6 =