• 2
  • 0
  • 283

اردوی بهداشتی امام حسین در نپال با موفقیت به پایان رسید

اردوی بهداشتی امام حسین در نپال با موفقیت به پایان رسید

برای اولین بار به مناسبت سالروز ولادت حضرت امام حسین (ع)، شکوه جاودانه بشریت، اردوی رایگان سلامت در مدرسه Fultekara Siddhartha Vidya Sadan در نپالگانج از شهرهای مسلمان نشین نپال برگزار شد.


در این کمپ صحی پزشکان ارشد و سرشناس ولسوالی بانکه خدمات ارائه می‌دهند.

این اردو توسط مرکز اسلامی فدراسیون جهانی در نپال و با همکاری انجمن رفاهی فقرا و بیکاران نپال برگزار شد.

آکادمی آموزشی لرد بودا نپالگانج، کالج پزشکی نپالگانج و بیمارستان آموزشی، انجمن نماینده پزشکی نپال (NMSRA) شعبه نپالگانج، مدرسه سیدارتا ویدیا سادان، نپالگانج، بانک و مرکز جامع مراقبت در منزل هارپال، پشتیبانی رایگان خودرو را به کمپ ارائه کردند.

مولانا دکترزین العابدین مدیر ارشد قرارگاه بر اساس اطلاعاتی که  داده است، دکتر عاصم کیدوایی (متخصص قلب و عروق و دیابت) دکتر کومار پوکرل (متخصص پوست)، صفیه شمیم ​​شیخ (متخصص زنان و زایمان)، دکتر پیوش کانودیا (متخصص اطفال)، دکتر سانا کیدوای (جراح گوش و حلق و بینی)، دکتر سید صدام (جراح ارتوپد)، دکتر راهول کورمی، دکتر محمد اعظم و دکتر نعیم الدین انصاری امام حسین به صورت خستگی ناپذیر به اردوگاه سلامت اهدا کرد.

علاوه بر این، آزمایش‌های رایگان چشم و بینایی، آزمایش فشار خون و آزمایش دیابت به نفع بسیاری از بیماران فقیر و نیازمند بوده است.

شهاب الدین خان (دستیار افسر احب نیل-1)، ساکن نپالگنج، عمیر صدیق و عاصم سرور (دستیار افسر احب نیل-1) در سازماندهی اردو کمک ویژه‌ای کردند. شهاب‌الدین خان نیز نقش مهمی در اجرای برنامه داشت.

به گفته شهیدا شاه واحدی، روزنامه‌ نگار ارشد ارتباطات و مددکار اجتماعی اردوگاه، این اردوگاه یک تلاش عالی برای تمام فقرای جامعه مسلمانان است.

عادل سرور نپالی که اجرای برنامه را بر عهده دارد می‌گوید: «ما به همه ادیان و متون مقدس احترام می‌گذاریم، اما در زندگی ما دین آن چیزی نیست که در کتاب‌ها آمده است، دین چیزی است که در عمل آمده است. اردوی رایگان سلامت به نام حضرت امام حسین (ع) که جان خود را در راه استقرار صلح و قهرمان بزرگ انقلاب کربلا فدا کرد، تشکیل شد. بیش از 350 بیمار بدحال از این کمپ بهره‌مند شده‌اند. روزانه و داروهایی به ارزش 300000 روپیه نیز به صورت رایگان توزیع شده است. شرکت‌های مختلف توزیع دارو نمونه‌هایی از داروهای مختلف را به ارزش بیش از 100000 روپیه ارائه کرده‌اند.

همچنین آکادمی آموزشی لرد بودا نپالگونج، کالج پزشکی نپالگانج و بیمارستان آموزشی، انجمن نماینده پزشکی نپال 9 شعبه LQB نپالگانج، مدرسه سیدارتا ویدیا سادان، نپالگانج، بانک، مرکز جامع مراقبت در منزل هارپال و LCCB کمک فنی رایگان ارائه کردند.

در بخش افتتاحیه برنامه، نماینده مرکز اسلامی فدراسیون جهانی نپال، مولانا دکتر زین العابدین گفت که او خوش شانس بود که این فرصت را داشت تا نمونه واقعی از تعالیم امام حسین را در سرزمین مقدس نپال ارائه دهد.

وی از همه پزشکان و بهورزان که در تعطیلات اردو به جامعه وقت گذاشتند قدردانی کرد. وی با اشاره به اینکه نپال خانه خود را ندارد، گفت: من نپال را خانه خود می‌دانم و احساس خوش شانسی می‌کنم که می توانم کاری برای نپال انجام دهم.

در مرحله افتتاحیه، رئیس بخش Fultekara بخش نپالگانج سامیر پراتاپ سینگ نیز برای موفقیت اردو آرزو کرد.

حاجی معراج هیمالیا، حاجی عبدالحمید صدیقی بهلا، مولانا منصور عرفی، شاد حسین، فیصل امام و فیروز ورسی از عوامل اصلی این برنامه بودند.

منبع: https://b2n.ir/k78623

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

9 + 5 =