• 0
  • 0
  • 282

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی

روح الامين مجتبى كلباسى اشترى در سال 1336ش در اصفهان به دنيا آمد.
کسب علم و دانش
وى در حدود سال 1350ش وارد حوزه علمیه اصفهان شد و تحصيلات مقدماتى را در مدرسه علمیه ذوالفقار طى كرد. در سال 1354ش وارد حوزه علمیه قم شد و در درس حضرات اعتمادى، دوزدوزانى، خزعلى، مظاهرى و سبحانى شركت و در درس خارج هم از اساتيد عظيم همچون آيات عظام: تبريزى، فاضل، سبحانى و منتظرى استفاده نمود.
وى كارهاى تحقيقاتى و پژوهشى خويش را از سال 1362ش، از مركز تازه تأسيس (پژوهشگاه دفتر تبليغات) آغاز نمود و در پژوهشگاه «سيره معجم بحار الانوار» نيز فعاليت داشت. وى در كار «تفسير راهنما» در مركز فرهنگ و معارف قرآن نيز فعاليت دارند. او در تأسيس مركز فرهنگ و معارف قرآن و پايه‌ريزى كارهاى پژوهشى در آن مركز، نقش اساسى داشته است.
ايشان در همان سال‌ها، موفق به مديريت توليد نرم افزار تبيان 3 شد كه اولين فرهنگ موضوعى قرآن به صورت نرم افزار رايانه‌اى بود.
وى چندى بعد، در سال 1375ش، واحد پاسخ به سؤالات نهاد نمايندگى رهبرى در دانشگاه‌ها را راه اندازى نمود كه در طى چندين سال، به هزاران سؤال پاسخ داده شد و نرم افزار «پرسمان»، حاصل بخشى از آن فعاليت‌ها است.
از سال 1379ش به بعد، «ستاد تفسير قرآن كريم» زير نظر حجت‌الاسلام و المسلمين قرائتى تشكيل شد و ايشان تاكنون دبير آن ستاد بوده است.
همچنين از سال 1382ش، تاكنون، مديريت «مركز تخصصى مهدویت» را بر عهده داشته‌اند. ايشان در طول اين سال‌ها، صدها ساعت برنامه راديويى در عرصه پاسخگويى به سؤالات تفسير و برخى موضوعات ديگر داشته است. همچنين ساعت‌ها بحث و پاسخگويى از طريق سيما داشته‌اند.


ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

هجده − سیزده =