• 1
  • 0
  • 248

سمینار علمی

جلسه سخنرانی با موضوع «حقوق بشر در اسلام اولیه با توجه به رساله امام علی بن ابی طالب علیه السلام» برگزار می شود

جلسه سخنرانی با موضوع «حقوق بشر در اسلام اولیه با توجه به رساله امام علی بن ابی طالب علیه السلام» برگزار می شود

در این سخنرانی، برداشت امام علی (ع) از حقوق بشر در پرتو وصیت‌نامه‌ها و دستورات مختلف ایشان به فرمانداران و نیز حکایاتی از زندگی ایشان ارائه و بررسی خواهد شد. مفاهیم بیان شده توسط ایشان از حقوق بشر مسلماً اولین مفهوم در اندیشه سیاسی اسلام عربی است.


امام علی ابن ابی طالب علیه السلام، داماد و پسرعموی پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم و اولین امام شیعیان، شخصیتی به یاد ماندنی در آیین‌های اسلام دارد. اما علیرغم اهمیت بسیار زیاد امام علی (ع)، آثار در زبان‌های غربی در مورد زندگی و اندیشه ایشان کم است.

در این سخنرانی، برداشت امام علی (ع) از حقوق بشر در پرتو وصیت‌نامه‌ها و دستورات مختلف ایشان به فرمانداران و نیز حکایاتی از زندگی ایشان ارائه و بررسی خواهد شد. مفاهیم بیان شده توسط او از حقوق بشر مسلماً اولین مفهوم در اندیشه سیاسی اسلام عربی است.

دکتر سید عمار نکشوانی که سخنران این کنفرانس است، دانشیار و مدیر پژوهشی در مورد شیعه دیاسپورای جهانی در پروژه تشیع و امور جهانی در مرکز هواشناسی دانشگاه هاروارد برای امور بین‌الملل است.

این رویداد به عنوان یک کنفرانس ترکیبی برنامه‌ریزی شده است که امکان مشارکت در محل و آنلاین را در تاریخ 17 فوریه 2022 ساعت 17 فراهم می‌کند.

لینک ورود: Https://us02web.zoom.us/j/87111995668?pwd=UkRRMkhwZnFrd2ZTVXdka2pkUmtYdz09

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

هشت + شش =