• 0
  • 0
  • 511

 «تاریخ تشیع در ایران بر مبنای سکه شناسی از آغاز تا تأسیس صفویه»

مطالعات تاریخ تشیع در ایران نیازمند استفاده از دانش‌های مکمل مطالعات تاریخی برای دستیابی بیشتر و دقیق‌تر به حقایق تاریخی است. از جمله دانش‌هایی که می‌تواند محققان را در این مسیر یاری نماید، مطالعات سکه‌شناسی است. کتاب حاضر تاریخ تشیع در ایران از آغاز تا تأسیس حکومت صفویه را از دریچه متون و نشانه‌های حک‌شده بر سکه‌های این دوران بررسی و تحلیل کرده است.


کتـاب «تاریخ تشیع در ایران بر مبنای سکه شناسی از آغاز تا تأسیس صفویه» بـه همـت پژوهشـکده تاریخ و سیره اهل بیت (علیهم السلام) پژوهشـگاه علـوم و فرهنـگ اسـامی منتشـر شـد.

کتـاب «تاریخ تشیع در ایران بر مبنای سکه شناسی از آغاز تا تأسیس صفویه» بـه همـت پژوهشـکده تاریخ و سیره اهل بیت (علیهم السلام) که به تازگی منتشر شده است، حاصل پژوهش سید مسعود شاهمرادی می‌باشد.

کتاب حاضر تاریخ تشیع در ایران از آغاز تا تأسیس حکومت صفویه را از دریچه متون و نشانه‌های حک شده بر سکه‌های این دوران به بررسی و تحلیل پرداخته است.

در این کتاب آمده است: مطالعات تاریخ تشیع در ایران نیازمند استفاده از دانش‌های مکمل مطالعات تاریخی برای دستیابی بیشتر و دقیق‌تر به حقایق تاریخی است. از جمله دانش‌هایی که می‌تواند محققان را در این مسیر یاری نماید، مطالعات سکه شناسی است. کتاب حاضر تاریخ تشیع در ایران از آغاز تا تأسیس حکومت صفویه را از دریچه متون و نشانه‌های حک شده بر سکه‌های این دوران بررسی و تحلیل کرده است.

 

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

یازده + 5 =