• 22
  • 0
  • 291

بزرگ‌ترین مسجد شیعیان عمان افتتاح شد

بزرگ‌ترین مسجد شیعیان عمان افتتاح شد

با حضور آیت الله اراکی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و وزیر اوقاف عمان بزرگ‌ترین مسجد شیعیان در این کشور افتتاح شد.


طی مراسمی با حضور وزیر اوقاف عمان محمد بن سعید المعمری و آیت الله اراکی عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه و رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی مجمع تشخیص مصلحت نظام، مسجد جامع السلام بزرگترین مسجد شیعیان در عمان افتتاح گردید.

در این مراسم که با حضور جمعی از علمای شیعه و سنی عمان و شماری از علمای شیعه کشورهای عربی برگزار گردید دکتر فؤاد الساجوانی، شیخ قبیله اللواتیه عمان و وزیر کشاورزی سابق این کشور لوح یادبود این مسجد را به وزیر اوقاف عمان اهدا کرد.

لازم به ذکر است مسجد جامع السلام مسقط در زمینی به مساحت سی هزار متر مربع با ۱۲۸۲۰ متر مربع بناء به همت اداره اوقاف اللواتیه عمان احداث و دوشنبه شب طی مراسمی افتتاح گردید.

طبق اعلام روابط عمومی مسجد جامع السلام مسقط، سه شنبه شب آئین رونمایی از کتاب «المسجد فی فقه النظام الاسلامی» به قلم آیت الله اراکی با حضور رئیس اوقاف اللواتیه عمان و سفیر جمهوری اسلامی ایران و جمعی از علمای شیعه و سنی این کشور برگزار گردید.

نویسنده در فصل اول کتاب «المسجد فی فقه النظام الاسلامی»، مفهوم مسجد و تاریخ و موقعیت آن را در نظام اجتماعی اسلام تبیین و سپس در فصل دوم با برشمردن تأسیس مساجد بزرگ مسلمانان و فضیلت آن‌ها بحث را دنبال کرده است.

وی در نهایت و در فصل سوم کتاب «المسجد فی فقه النظام الاسلامی» به فقه تأسیس مساجد و اصول و فروع مرتبط با این بحث می‌پردازد، ضمن آن که بررسی مسجد در لغت و اصطلاح و همچنین کتاب و سنت از دیگر بخش‌های این کتاب است.

از این استاد دروس عالی حوزه‌های علمیه تاکنون آثار متعددی مانند خارج اصول فقه، خارج فقه صلاه، خارج فقه فرهنگ و خارج فقه خانواده منتشر شده، ضمن آن که کتاب‌هایی مانند فقه نظام بانکی، فقه نظام سیاسی اسلام، فقه نظام اقتصادی اسلام، اصول فقه نوین، فقه عمران شهری، نظریه حکومت در اسلام، کاوش‌هایی در مبانی نظری حکومت دینی، نظریه شناخت، گفتمان بیداری اسلامی، اصول عرفان ناب اسلامی در معارف سجادی، الولایه الالهیّه و ولایه الفقیه، مدخل الی العرفان الاسلامی و معالم الفکر الاصولی الجدید به زبان‌های فارسی و عربی از اوست که البته برخی از این کتب به زبان انگلیسی هم ترجمه شده است.

«المسجد فی فقه النظام الاسلامی» به همت نشر ناب ماندگار به زیور طبع آراسته شده است.

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

20 + سه =