• 0
  • 0
  • 362

حضرت زهرا(سلام الله علیها) در برپایی عدالت در جامعه و اجرای شریعت اسلامی قدرتمندان عمل کردند

حضرت زهرا(سلام الله علیها) در برپایی عدالت در جامعه و اجرای شریعت اسلامی قدرتمندان عمل کردند

سید طاهر الهاشمی یکی از رهبران شیعیان مصر در مقاله ای در توصیف حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)، گفت: هیچ کس نمی تواند در علم، معرفت و بیان به جایگاه حضرت زهرا (سلام الله علیها) در نزد پدر و پروردگارش برسد.


به نقل ازگروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، سید طاهر الهاشمی عضو مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) و یکی از رهبران شیعیان مصر در مقاله ای در توصیف حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)، گفت: هیچ کس نمی تواند در علم، معرفت و بیان به جایگاه حضرت زهرا (سلام الله علیها) در نزد پدر و پروردگارش برسد. آنچه از اخبار در خصوص رابطه آن حضرت با پدرش آمده و با استنباط از این اخبار می فهمیم که شأن حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) بزرگ بوده و ما نمی توانیم به آن احاطه داشته باشیم و آنچه به تواتر در کتب احادیث وارد شده و صحت و درستی آن برای ما ثابت می کند که شأن، جایگاه و ارزش حضرت فاطمه (سلام الله علیها) در نزدک خداوند بسیار بزرگ است.

حضرت صدیقه کبری (سلام الله علیها)، وسیله مومنین برای رسیدن به خداوند و حجت خدا بر خلق است

وی ادامه داد: حضرت صدیقه کبری (سلام الله علیها)، وسیله مومنین برای رسیدن به خداوند و از خواص درگاه الهی و حجت خدا بر خلق است. آن حضرت سرور زنان جهان و مادر پدرش و همسر حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) و مادر امام حسن و امام حسین (علیهما السلام) است. خداوند متعال در قرآن کریم فرموده:«إنما یرید الله لیذهب عنکم الرجس أهل البیت ویطهرکم تطهیرا».

آیه شریفه «و یطعمون الطعام علی حبه مسکینا و یتیما و اسیرا» در شأن حضرت فاطمه (سلام الله علیها) نازل شده است

الهاشمی در بخش دیگر مقاله، حضرت زهرا (سلام الله علیها) را ضلع پنجم عبای حضرت رسول الله (صلی الله علیه و آله) توصیف کرد و افزود: حضرت فاطمه(سلام الله علیها) در قلب حضرت نبی اکرم(صلی الله علیه و آله) از جایگاه بزرگی برخوردار است. آن حضرت مادر پدرش است که در موارد زیادی از پیامبر (صلی الله علیه و آله) در برابر متکبران قریش دفاع کردند. حضرت نبی اکرم (صلی الله علیه و آله) بسیار حضرت زهرا (سلام الله علیها) را احترام می کردند و زمانی که آن حضرت وارد می شدند، پیامبر از جای خود بلند می شدند و جای خود را به آن حضرت می دادند. آیه شریفه «و یطعمون الطعام علی حبه مسکینا و یتیما و اسیرا» در شأن حضرت فاطمه (سلام الله علیها) نازل شده است.

وی در ادامه توصیف حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) بیان داشت: حضرت زهرا (سلام الله علیها) آن پاک و پاکیزه ای است که بعد از به دنیا آوردن فرزند، به نماز می ایستد و او کسی است که خداوند از بالای هفت آسمان دستور ازدواج ایشان را داده است و حضرت رسول اکرم(صلی الله علیه و آله) در این خصوص فرمودند: ( هر کاری در این رابطه انجام دادم، به دستور خداوند بوده است).

عضو مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) با اشاره به مدح و ستایش حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) از سوی پدرش، به کتاب الصحاح اهل سنت و جماعت اشاره کرد که در آن حضرت رسول الله (صلی الله علیه و آله) فرموده اند: «إن فاطمة بضعة منی من أذاها فقد أذی الله ومن أغضبها فقد أغضب الله». همچنین در همین کتابی حدیثی از رسول الله(صلی الله علیه و آله) نقل شده است: «ٕان الله یرضی لرضا فاطمة و یغضب لغضبها».

حضرت زهرا(سلام الله علیها) در برپایی عدالت در جامعه و اجرای شریعت اسلامی موضع گیری قدرتمندی داشتند

سید طاهر الهاشمی ادامه داد: حضرت فاطمه (صلی الله علیه و آله) همان حورای انسیه است که در برپایی پایه های عدالت در جامعه اسلامی و اجرای شریعت اسلامی موضع گیری های ثابت و قدرتمندی داشتند و الگوی بزرگی برای زنان مسلمان هستند که هیچ کس بر روی زمین همانند ایشان نیست.

حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) در دفاع از حق حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) و مطالبه حقوق شرعی تلاش کردند

وی به استقامت حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) بعد از شهادت نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله) در دفاع از حق حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) و مطالبه حقوق شرعی و اثبات آن با قرآن اشاره کرد و گفت: حضرت زهرا (سلام الله علیها) به خلیفه اول ابوبکر گفتند:« ورث سلیمان داود یا أبا بکر أفی کتاب الله ترث أباک ولا أرث أبی» و آن حضرت در برابر تمامی آن حوادث از هجوم به خانه ایشان تا شهادت حضرت محسن (علیه السلام) استقامت داشتند و نبی اکرم (صلی الله علیه و آله) در خصوص حضرت زهرا (سلام الله علیها) فرمودند: «ٔانک أول من تلحقی بی».

سید طاهر الهاشمی در پایان تأکید کرد: به خداوند متعال و رسولش شهادت می دهیم که حضرت فاطمه زهرا حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) بعد از وفات رسول اکرم(صلی الله علیه و آله) مورد ظلم واقع شدند و خداوند را گواه می گیرم که از کسانی که آن حضرت را مورد آزار قرار دادند، برائت می جویم.

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

سه + 1 =