• 0
  • 0
  • 265

انتشار مقاله «اثبات غیر قابل انکار رهبری اهل البیت (عليهم السلام)» در اوگاندا

انتشار مقاله «اثبات غیر قابل انکار رهبری اهل البیت (عليهم السلام)» در اوگاندا

خداوند متعال در روز مباهله که روز نزول آیه تطهیر نیز است، بر ارزش‌ها، فضیلت‌ها و جایگاه راستین اهل البیت (عليهم السلام) در شناخت اسلام راستین مهر تایید دیگری زده است.


مقاله «اثبات غیر قابل انکار رهبری اهل البیت (عليهم السلام)» از سوی رایزنی فرهنگی کشورمان در رسانه‌های خبری اوگاندا به مناسبت روز مباهله؛ منتشر شد.به منظور بزرگداشت و معرفی اهمیت حیاتی واقعه تاریخی روز مباهله پیامبر اکرم (صلي الله عليه و آله)، مقاله‌ای تحت عنوان «اثبات غیر قابل انکار رهبری اهل البیت (عليهم السلام)» در صفحات اینستاگرام، کانال تلگرامی مطالعات فرهنگی ایران – آفریقا، رسانه‌های فضای مجازی و گروه‌های خبررسانی واتس آپ بلال، نجات اهل البیت (عليهم السلام)، سازمان اسلامی صبر، ایران – اوگاندا، هُملند و … منتشر شد.

نگاهی به جایگاه رهبری در اسلام بر اساس آیه پنجاه و نه سوره مبارکه نساء (یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا أَطیعُوا اللّهَ وَ أَطیعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ)، جایگاه مقام حضرت علی (عليهم السلام) و اهل البیت (عليهم السلام) نزد پیامبر اکرم (صلي الله عليه و آله)، مباهله عامل وحدت، بررسی واقعه مهم تاریخی مباهله، نزول آیه تطهیر در روز مباهله، اثبات صدق دعوت پیامبراکرم (صلي الله عليه و آله)، عظمت اهل البیت (عليهم السلام)، تصریح به جایگاه اهل البیت (عليهم السلام) در قرآن و … از عمده‌ترین مباحث مقاله فوق الذکر هستند.

در بخشی از این مقاله آمده است: آیه اولی الامر به وظایف‌ مردم در برابر خداوند متعال و پیامبر اکرم (صلي الله عليه و آله) اشاره و تصریح شده است که با وجود سه مرجع خدا، پیامبر (صلي الله عليه و آله) و اولى الامر هرگز مسلمانان در بن‌بست قرار نمى‌گیرند. امر به اطاعات از سه مرجع با توحید قرآنى منافات ندارد، چون اطاعت از پیامبر و اولى الامر نیز شعاعى از اطاعت خدا بوده و در طول آن است نه در عرض آن. لذا به فرمان خداوند، اطاعت از این دو لازم است.

در ادامه این مقاله آورده شده است: خداوند متعال در روز مباهله که روز نزول آیه تطهیر نیز است، بر ارزش‌ها، فضیلت‌ها و جایگاه راستین اهل البیت (عليهم السلام) در شناخت اسلام راستین مهر تایید دیگری زده است.

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

چهار + بیست =