• 0
  • 0
  • 294

هویت در جوامع شیعی برزیل

هویت در جوامع شیعی برزیل

در این پایان نامه تلاش شده است تا چگونگی حفظ هویت شیعه در برزیل و به ویژه در سه جامعه‌ی: فوز دو ایگواسو، کوریتیبا و سائو پائولو که در آن‌ها شيعه حضور بیشتری دارد، بررسی و ارزیابی کند.


نویسنده: استر سولانو گالیگو

در دانشگاه Complutense مادرید (اسپانیا) در سال 2011 به زبان اسپانيايي

توسعه این پایان نامه مستلزم استفاده از روش‌های مختلف است: جغرافیایی، مردم شناختی، قوم شناختی، ارتباط با خویشاوندان شیعه که هنوز در سرزمین مبدأ زندگی می‌کنند و نه در کشور میزبان، مثل لبنان، ایران و غیره. چه دلایلی برای ساختن مساجد وجود داشته است؟، چرا در برخی مکان‌ها مشکلی برای اشتراک آن با اهل سنت وجود ندارد؟، چیزی که مثلاً در عراق، ایران یا لبنان قابل تصور نیست.

تجلی تشیع در برزیل از مهاجران لبنانی است. لبنان کشوری بردبار نسبت به همه اعتقادات مذهبی بود تا اینکه جنگ‌ها بر بسیاری از پیروان شیعه که برای اجتناب از مشکلات بزرگ‌تر مهاجرت کردند، ضربه وارد کرد. هویت، که در سطح فردی یا اجتماعی درک می‌شود، هنگام ابراز وجود خود با غریبه‌هایی که ممکن است باورهای مذهبی کسانی را که به عنوان مهاجر به آنجا می‌آیند درک کنند یا نشناسند، تضادهای زیادی ایجاد می‌کند. این یکی از مشکلاتی است که در کنار مشکلات دیگر ارزش گذاری می‌شود.

منبع: https://dialnet.unirioja.es/servlet/tesis?codigo=167482

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

10 − چهار =