• 0
  • 0
  • 333

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی تأکید کرد:

ضرورت تبیین مباحث معرفتی ناب تشیع در مواجهه با هجمه ­ها و شبهات رسانه­ های معاند

ضرورت تبیین مباحث معرفتی ناب تشیع در مواجهه با هجمه ­ها و شبهات رسانه­ های معاند

رییس قطب تعمیق ایمان دینی و مبارزه با جریانها و فرق انحرافی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: امروزه، جامعه با توجه به حجم وسیع هجمه­ها و تلاش گسترده رسانه­های معاند در رویارویی با هویت دینی، نیازمند تبیین مباحث معرفتی ناب تشیع است.


در صد و هفدهمین جلسه شورای پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، راهکارهای افزایش هم­افزایی و تعاملات میان این پژوهشگاه و قطب تعمیق ایمان دینی و مبارزه با جریانها و فرق انحرافی دفتر تبلیغات اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک ­زایی «رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی»، هدف از برگزاری این جلسه را بررسی تقویت راه­های تعامل، همکاری و هم­افزایی هرچه بیشتر میان پژوهشگاه و قطب تعمیق ایمان دینی و مبارزه با جریانها و فرق انحرافی دفتر تبلیغات اسلامی دانست و اظهار داشت: متوقع هست میزهای تخصصی برنامه­های سال 1400 خود را اعلام نمایند و به بسته فعالیت­ها برای حل مؤثر یک مسأله توجه ویژه مبذول نمایند. همچنین به منظور آشنایی بیشتر با فعالیتهای انجام شده و اقدامات لازم برای حل مؤثر مسأله­ها، جلساتی را با پژوهشکده­های متناظر برگزار نمایند.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی «رییس قطب تعمیق ایمان دینی و مبارزه با جریانها و فرق انحرافی دفتر تبلیغات اسلامی» ضمن تبیین فلسفه شکل­گیری قطب­های فکری و فرهنگی دفتر، اظهار داشت: امروزه، جامعه با توجه به حجم وسیع هجمه­ها و تلاش گسترده رسانه­های معاند در رویارویی با هویت دینی، نیازمند تبیین مباحث معرفتی ناب تشیع است.

وی با اشاره به­ خلأ هویتی و معنوی در نسل جدید و گرایش به فرقه­ها و جریان­های نوپدید فرهنگی، رسالت نهادهای دینی و مؤسسات پژوهشی را اعتناء به مباحث معرفتی کارآمد در تعمیق باورهای دینی، فراگیری مهارت­های انتقال معارف دینی و انسجام در رویکردها و روش­های فکری و تدوین نظام اعتقادی رسمی دانست.

رییس قطب تعمیق ایمان دینی و مبارزه با جریانها و فرق انحرافی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به درهم آمیختگی ساحت­های دینی و سیاسی در جامعه خاطرنشان کرد: اگر قرار است دین در جامعه حاکم باشد و ارزش های موجود در جامعه، رنگ و بوی دینی داشته باشند، چاره ای نیست، جز اینکه بیش از پیش به نقش خود نسبت به فرهنگ سازی ایمانی در تمام زوایای زندگی فردی و اجتماعی مردم بکوشیم؛ ایشان در پایان سه راهبرد برای حل مساله فوق مطرح نمود.

منبع: خبرگزاری شبستان

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

3 × 2 =