• 1
  • 0
  • 250

مقاله درآمدی بر نظام جامع موضوعات امامت

تمام این دلایل، بنیاد فرهنگی امامت را بر آن داشت تا با جمع آوری اساتید مبرز در این رشته، کلان و ریز موضوعاتی را در این موضوع گردآوری کرده و عنوان «نظام جامع موضوعات امامت» را برای این کلان طرح انتخاب نماید.


مقاله «درآمدی بر نظام جامع موضوعات امامت»، یکی از مقالات منتشره در «فصلنامه علمی پژوهشی امامت پژوهی»، سال پنجم، بهار سال ۱۳۹۴، شماره ۱۷ می‌باشد که از صفحه 245 تا 253 به چاپ رسیده است.
این مقاله، به طور کلی به این بحث پرداخته که پس از آنکه امامت، در غدیر خم به طور رسمی به همه مسلمانان ابلاغ گردید، هزاران عالم شیعی، در این عرصه قلم بر کاغذ برده و هزاران رساله و کتاب، در این موضوع نوشته شد که نگاه به اثر فخیم شیعی، الذریعه این ادعا را به خوبی اثبات می‌کند. اما گردآوری احادیث بی‌شمار در موضوع امامت، خود دریایی از ریز و کلان موضوعات در این عرصه را در برابر عالمان این عرصه گشود. از سویی دریافت اهمیت موضوع امامت برای شیعه در نگاه دشمنان و مخالفان شیعه، زمینه ساز تقابل گسترده‌ای از سوی آنان را پدید آورد که همین مساله نیز اهمیت کار در موضوع امامت را دوچندان می‌کند. تمام این دلایل، بنیاد فرهنگی امامت را بر آن داشت تا با جمع آوری اساتید مبرز در این رشته، کلان و ریز موضوعاتی را در این موضوع گردآوری کرده و عنوان «نظام جامع موضوعات امامت» را برای این کلان طرح انتخاب نماید.
توصیه می‌شود، علاقه‌مندان در این رشته جهت آشنایی با این کلان پروژه و مطالعه این مقاله، به این لینک رجوع نمایند.

درآمدی بر نظام جامع موضوعات امامت

 

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

20 + 10 =