• 0
  • 0
  • 347

دهمین همایش سیره علوی برگزار شد

دهمین همایش سیره علوی برگزار شد

دهمین همایش بین المللی سیره علوی با رویکرد امام علی(ع) اقتصاد و جامعه به میزبانی دانشگاه لرستان و با پذیرش نزدیک به 170 مقاله برگزار شد.


دکتر حسن عبدی پور، مسئول دبیرخانه مجمع اندیشمندان ایران و جهان عرب در آیین اختتامیه این همایش، در دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان طی سخنانی گفت، برگزاری اینگونه همایشها را یک گام مثبت و اثرگذار در راستای ترویج هرچه بیشتر آموزه های دینی و روش مدیریت امام علی(ع) دانست که توجه به این آموزه ها، از پایه های تمدن نوین اسلامی است.

وی، توضیح داد:«حمایت از نخبگان دینی و فرهنگی کشورهای اسلامی برای تبیین آموزه های دینی، یک رویکرد مهم است که بایستی بیش از پیش، تقویت شود».

رئیس اداره بین الملل مرکز همکاریهای علمی و بین الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، در رابطه با تراز بین المللی این همایش، تصریح کرد:«همکاریهای فرهنگی و علمی بین دانشگاهها و مراکز علمی و فرهنگی کشورهای اسلامی را باید گسترش داد تا وحدت و همدلی در بین جوامع مسلمان، تقویت شود و خوشبختانه این همایش از نوع بین المللی بوده است».

دکتر عبدی پور، اظهار داشت:«رویکرد ما این است که براساس اشتراکات فکری، دینی و فرهنگی که با کشورهای مسلمان و جهان عرب داریم اختلافات را به حداقل ممکن برسانیم».

مسئول دبیرخانه مجمع اندیشمندان ایران و جهان عرب، آموزه های امام علی (ع) به ویژه نهج البلاغه را یک منبع غنی و همیشگی برای سعادت جامعه دانست.

گفتنی است در این همایش بین المللی، از نفرات برتر تجلیل شد. بیش از 300 مقاله به همایش ارسال شد که در نهایت نزدیک به 170 مقاله در قالب پوستر و سخنرانی، پذیرش شدند.

تعداد 47 مقاله نیز در قالب پنلهای تخصصی اجتماعی و اقتصادی، ارائه شدند.

گفتنی است دبیر علمی همایش، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسین فلاحی اصل و دبیر اجرایی این همایش، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی کن کبود بود و  مهمانانی از کشورهای اسلامی پاکستان، عراق، مصر و افغانستان در این همایش شرکت کردند.

این همایش با همکاری مشترک دانشگاه لرستان و بنیاد بین المللی غدیر برگزار شد و دبیرکل این بنیاد، آیت اله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران است که در همایش، حضور یافت.

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

2 × 2 =