• 0
  • 0
  • 335

برگزاری «دوره عبقات شناسی» در سراسر کشور

برگزاری «دوره عبقات شناسی» در سراسر کشور

دبیرخانه کنگره علامه میرحامد حسین با توجه به اهمیت و جایگاه کتاب عبقات الانوار، دوره های آشنایی با این کتاب را در سراسر کشور برای علاقه مندان برگزار می نماید. حجت الاسلام روح الله کاظمی در حاشیه برگزاری هفتمین پیش همایش کنگره بین المللی علامه میرحامد حسین(رحمه الله) اعلام کرد که دبیرخانه کنگره نظر به […]


دبیرخانه کنگره علامه میرحامد حسین با توجه به اهمیت و جایگاه کتاب عبقات الانوار، دوره های آشنایی با این کتاب را در سراسر کشور برای علاقه مندان برگزار می نماید.

حجت الاسلام روح الله کاظمی در حاشیه برگزاری هفتمین پیش همایش کنگره بین المللی علامه میرحامد حسین(رحمه الله) اعلام کرد که دبیرخانه کنگره نظر به اهمیت و جایگاه کتاب عبقات الانوار، دوره های آشنایی با این کتاب را در سراسر کشور برای علاقه مندان برگزار می نماید. وی در توضیح این خبر افزود: کتاب عبقات الانوار یکی از آثار سترگ عرصه امامت پژوهی است که مرحوم علامه میر حامد حسین در آن به شیوه جدال احسن از آموزه‌های مکتب تشیع دفاع نموده و به زیباترین وجه، امامت اهل بیت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله را به اثبات رسانیده و شبهات مخالفان را پاسخ داده است. حجت الاسلام کاظمی در تشریح فعالیتهای دبیرخانه کنگره علامه میرحامد حسین رحمه الله گفت: این دبیرخانه در راستای انجام ماموریت خود و به موازات احیای آثار متعددی از مدرسه کلامی فقهی لکهنو، گروه‌های پژوهشی را در جهت شناسایی روش علامه میر حامد حسین و محتوای کتاب عبقات الانوار سامان داد و اینک آمادگی دارد با بهره گیری از توانمندی علمی پژوهشگران خود این یافته ها را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد. لازم به ذکر است: هفتمین پیش همایش کنگره بین المللی علامه میرحامد حسین در روز پنجشنبه هجدهم دی ماه در محل سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد. امام خمینی کتاب عبقات الانوار را به عنوان «بزرگترین حجت شیعه» نامیده و حوزه های علمیه را به احیا و بهره برداری از این اثر بزرگ دعوت کردند.

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

10 + 1 =