• 0
  • 0
  • 401

موزه شیعه برگزار می‌کند: فراخوان پژوهشی موزه شیعه

موزه شیعه برگزار می‌کند: فراخوان پژوهشی موزه شیعه

سایت و کانال موزه شیعه قصد دارد کتاب‌هایی در قالب مجموعه مقالات برای بسط و توسعه پژوهش‌های مرتبط با اشیای فرهنگی شیعه منتشر کند.


تاریخ تشیع در ایران پیش از صفویه، از موضوعاتی است که می‌تواند از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار گیرد. تا کنون پژوهش‌هایی در این زمینه صورت گرفته که اغلب آن‌ها متکی بر واکاوی منابع مکتوب تاریخی بوده است.
افزون بر متون تاریخی می‌توان از منابع دیگری در تاریخ نگاری بهره برد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها بررسی اشیاء فرهنگی به جامانده است. به دلیل اهمیت اشیای فرهنگی و ارتباط آن‌ها با زندگی مردم توجه به این مقوله‌ها در بررسی تاریخ اجتماعی شیعیان در ایران بسیار مفید است.
سایت و کانال موزه شیعه قصد دارد کتاب‌هایی در قالب مجموعه مقالات برای بسط و توسعه پژوهش‌های مرتبط با اشیای فرهنگی شیعه منتشر کند. جلد اول این مجموعه در بهار 1401 به چاپ خواهد رسید. تمرکز این طرح پژوهشی بر ایران پیشاصفوی بوده و شامل تمام اشیای فرهنگی ذیل می‌باشد.
سکه
نسخه خطی
نگاره
کتیبه و معماری
بنا و منظر شهری
و…
از کلیه پژوهشگران در حوزه‌های تاریخ و تاریخ‌نگاری، باستان‌شناسی، هنر، معماری، فلسفه مردم‌شناسی، جامعه‌شناسی، ادبیات، زبان‌شناسی و رشته‌های مرتبط دیگر که تمایل به همکاری دارند دعوت می‌شود چکیده‌های خود را در قالب فایل وورد و حداکثر 350 کلمه به آدرس ایمیل ذیل ارسال فرمایند. چکیده‌های پذیرفته شده به نویسندگان اعلام خواهد شد.

info@shia-museum.org

مهلت ارسال چکیده ها: 31 تیر ماه 1400
آخرین مهلت ارسال مقاله نهایی: 30 آذر 1400

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

دو × پنج =