• 0
  • 0
  • 222

بازدید موسس موسسه البیان از مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی

بازدید موسس موسسه البیان از مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی

حجت الإسلام و المسلمين دكتر سبحاني ضمن بازديد از محصولات و مركز ديتا سنتر و ظرفيت‌هاي جديد براي متمركز نمودن ديتاي علوم إسلامي با خدمات اجاره‌اي آن آشنا شده و سپس در جلسه حضور يافتند.


حجت الإسلام و المسلمين دكتر سبحاني در این بازدید، بیان کرد: پيشتر هم بيان شده بود،‌آنچه كه باعث رونق و توفيق بيشتر مركز نور در توليد نرم افزار خواهد بود نزديك شدن و تعامل با مؤسسات ديگر است.

وی اضافه کرد: ايجاد سيستم ارتباطي و تعاملي، و مشاركت در توليد محتوا و فن آوري يك اصل است. با اهتمامي كه از جناب بهرامي سراغ داريم و حضور جدي ايشان اين اميد مي رود كه مركز فراتر از الان با مؤسسات همكاري داشته باشد.

دکتر سبحانی گفت: با اين ديد كه هر مؤسسه داراي يك دفتر و يا يك شعبه است كه با تعامل با اين مؤسسات ديني هم تنوع محصولات بالا رفته و هم ان شاءالله مشكلات مالي به سرعت قابل تأمين خواهد بود. لذا برخي پژوهش ها را به عهده مؤسسات متخصص نهاده و خود به أمور اصلي بپردازيد.

وی در ادامه ضمن معرفي مجموعه‌هاي تحت مديريت و اختيار خود، (بنياد فرهنگي امامت، مؤسسه معارف اهل بيت عليهم السلام مركز الحضارة، و مؤسسة البيان) توليد محتوا را بخشي از فعاليت‌هاي اين مجموعه‌ها عنوان كردند.

وی افزود: به عنوان نمونه در بنياد فرهنگي امامت ترجمه گرانسنگ كتاب شريف الغدير، در مؤسسه معارف اهل بيت عليهم السلام، طي ۱۵ سال كليه روايات اعتقادي از كليه منابع شيعي مانند وسائل الشيعة به صورت دسته بندي استخراج شده است. و يا در گروه حديث پژوهي نرم افزار «ثقات» براساس اطلاعات منابع رجالي حديثي و اعتبارسنجي روايات توليد شده است، مركز الحضارة با ظرفيت غالب بر ۲۵۰ جلد كتاب چاپ شده با مشتريان ويژه و خاص به خود آماده همكاري است و مؤسسة البيان هم كه وظيفه معرفي شيعه را به زبان روز به عهده دارد همچنين در زيرساخت هاي فني از ابتدا از متخصصين مركز نور استفاده كرده و بهره مند شده ايم. لذا براي توليد اطلاعات انعقاد يك تفاهم نامه از ضروريات محسوب مي شود.

در پايان جناب حجت الإسلام و المسلمين بهرامي ضمن استقبال از پيشنهاد جناب دكتر سبحاني آقاي خوانساري را از طرف خود براي تشكيل كميته تا مرحله اجرا معرفي نموده تا قدمهاي بزرگتري برداشته شود.
همچنين از جناب كتر سبحاني درخواست شد تا در دفتر يادبود مركز كه نزديك ۳ هزار دست‌خط ثبت شده است، با دست‌خط خود نكاتي را ثبت بفرمايند.

لازم به ذکر است در پایان این جلسه مقرر شد با تشكيل كميته در بخش محتوا و فني متشكل از مسئولين مربوطه هر دو مجموعه
و دسترسي محققان به محصولات از طريق آموزش يا كارگاه براي توسعه در پژوهش ها زمینه‌ همکاری‌ بین مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی و بنیاد فرهنگی امامت مورد بررسی قرار گیرد.

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

1 × 3 =