• 1
  • 0
  • 447

راه اندازی شورای تخصصی علوم عقلی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

راه اندازی شورای تخصصی علوم عقلی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

در راستای تمرکززدایی در هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره، دبیرخانه تخصصی شورای علوم عقلی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی راه اندازی شد.


به دنبال تصویب همکاری پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی شورای انقلاب فرهنگی، به منظور ایجاد دبیرخانه شورای تخصصی علوم عقلی در پژوهشگاه، تفاهم نامه همکاری مذکور از سوی حجت الاسلام خسروپناه رئیس دبیرخانه هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره و حجت الاسلام نجف لک‌زایی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به امضا رسید.

حجت الاسلام خسروپناه با اشاره به سابقه فعالیت‌های هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی، ضمن بیان آمار ۳۷۰۰ کرسی‌های ترویجی برگزار شده، اظهار کرد: رتبه نخست برگزاری کرسی‌های ترویجی در میان پژوهشگاه‌ها متعلق به پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و رتبه نخست از میان دانشگاه‌ها متعلق به دانشگاه علامه طباطبایی بوده است.

وی افزود: در راستای فاصله گرفتن از تمرکز گرایی در هیئت حمایت از کرسی‌ها در قدم اول در هر یک از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها کمیته دستگاهی تصویب گردید که عهده دار تصویب کرسی‌های ترویجی و بررسی طرح‌های کرسی تخصصی و ارسال آثار برای دبیرخانه شوند.

در این مرحله برای فاصله گرفتن بیشتر از تمرکزگرایی، تصمیم بر آن شد تا شورای تخصصی کرسی‌های نظریه پردازی به چند دانشگاه و پژوهشگاه واگذار شود. این شوراها عبارتند از شورای علوم عقلی، شورای علوم شکلی، شورای علوم اجتماعی، شورای علوم رفتاری و شورای هنر و معماری.

رئیس دبیرخانه هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره گفت: با ایجاد دبیرخانه شورای علوم عقلی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از این پس تمامی طرح‌های مربوط به علوم عقلی به پژوهشگاه جهت بررسی و تصمیم گیری ارسال می‌شود.

در پایان حجت الاسلام لک‌زایی با اشاره به ظرفیت بالای مرکز همکاری‌های علمی و بین الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تأکید کرد: این دبیرخانه در مرکز همکاری‌ها بدون ایجاد پست ساختاری با ظرفیت موجود ایجاد شود و اظهار امیدواری کرد که با تلاش همکاران شاهد تلاش و شکوفایی بیشتر باشیم.

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

13 − 4 =