• 0
  • 0
  • 255

#کتاب «پویایی‌های جهانی ازدواج‌های شیعی: دین، هویت‌های زنانه/مردانه و تعلق»

#کتاب «پویایی‌های جهانی ازدواج‌های شیعی: دین، هویت‌های زنانه/مردانه و تعلق»

یافا شنیک مدرس مطالعات اسلامی در دانشگاه بیرمنگام انگلستان، و آنلیس مورز انسان شناس و استاد برجسته در دانشگاه آمستردام در هلند، شماری از مقالات درباره فرهنگ ازدواج‌های شیعی در جهان امروز را از مولفان مختلف دریافت و بعد از ویرایش علمی، آنها را در قالب یک کتاب منتشر کرده‌اند.


دینامیک جهانی ازدواج های شیعه:

کتاب حاضر در روزهای گذشته توسط انتشارات دانشگاه راتگرز در آمریکا منتشر شده است. در کتاب حاضر ازدواج‌ شیعیان در ایران، پاکستان، اندونزی، عمان، نروژ و اندونزی به صورت مقایسه‌ای بررسی شده است.

ازدواج های مسلمانان در اروپا و فراتر از آن ، در کشورهای دارای اکثریت مسلمان و همچنین در مناطقی که مسلمانان اقلیت هستند ، مورد توجه عمومی بوده است. بیشتر کارهای دانشگاهی به چگونگی انعقاد ازدواج توسط مسلمانان سنی متمرکز شده است. در مقابل ، این جلد به مسلمان شیعه در ایران ، پاکستان ، عمان ، اندونزی ، نروژ و هلند توجه دارد. این جلد سهم اصلی در درک پویایی جهانی شیوه های ازدواج شیعی در طیف وسیعی از زمینه ها دارد – نه تنها گسترش جغرافیایی بلکه با ارائه تحلیل انتقادی گفتمان های اجتماعی اقتصادی ، مذهبی ، قومی و سیاسی از هر زمینه روشهای جدیدی را که از طریق رویکرد از پایین به بالا با تمرکز بر تجارب زیسته شیعه ارائه شده است ، روشن می کند.

 

مشخصات کتاب:

شابک: 9781978818460

تاریخ انتشار: اکتبر 2021

قالب: شومیز

صفحات 186

ابعاد      222 15 152

تاریخ انتشار        30 اکتبر 2021

ناشر      انتشارات دانشگاه راتگرز

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

شانزده − سیزده =