• 0
  • 0
  • 352

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مؤسسه البیان و مرکز امام علی (علیه السلام) سوئیس

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مؤسسه البیان و مرکز امام علی (علیه السلام) سوئیس

به منظور برقراری و گسترش تعاملات و همکاریهای علمی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی این تفاهم‌نامه بین مؤسسه البیان للتواصل و التاصیل و مرکز امام علی (علیه السلام) ایالت تیچینوی سوئیس منعقد شد.


به منظور برقراری و گسترش تعاملات و همکاریهای علمی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تفاهم‌نامه همکاری بین مؤسسه البیان للتواصل و التاصیل و مرکز امام علی (علیه السلام) ایالت تیچینوی سوئیس منعقد شد.

رئیس مؤسسه البیان للتواصل و التاصیل در همین خصوص اظهار کرد: هدف مؤسسه البیان معرفی شیعه به‌صورت کاملاً جدی، روشن، علمی و بدون هیچ‌گونه روتوشی است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی یادآور شد: موسوعه معارف شیعی در ۳۰ جلد در قالب کتاب‌های کوتاه ۱۵۰ صفحه‌ای برای معرفی معارف اصیل شیعی و سوالات روز جامعه جهانی و مخاطبان در حال تدوین است.

وی ادامه داد: مؤسسه البیان تلاش می‌کند قرائتی از تشیع را عرضه کند که کاملاً مبتنی بر حوزه اصیل شیعه باشد به‌گونه‌ای تمام بزرگان و اندیشمندان حوزوی آن قرائت را تأیید کنند.

سبحانی اظهار کرد: توجه به عقلانیت، اعتدال و ملاحظات موردنیاز به همراه تبدیل کردن این مؤسسه به یک ادبیات و پایگاه مرجع برای معرفی تشیع با زبان امروزی و با دوری از پیچیدگی‌های زبان درون شیعی برای مخاطب غیر شیعی از دیگر اهداف مهم مؤسسه البیان می‌باشد.

وی تاکید کرد: در طول دو سه دهه گذشته معرفی شیعه همراه با تسامح و مجامله کاری بوده و این موجب کتمان حقایق شیعه شده است.

رئیس مؤسسه البیان للتواصل و التأصیل با اشاره به ویژگی‌های موسوعه ۳۰ جلدی فرهنگ شیعی گفت: مخاطب این مجموعه‌ها افراد فرهنگی غیر شیعی مانند بدنه جامعه سنی، مسیحیت و حتی ملحدین هستند و در نظر داریم این موسوعه ۳۰ جلدی را به پنج زبان مهم دنیا ترجمه و در یک نشر معتبر منتشر نمائیم.

وی افزود: این موسوعه ۳۰ جلدی دارای مواضع و دیدگاه‌های شیعه در باب قرآن کریم، سنت و حدیث، پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله)، اهل‌بیت (علیهم السلام)، منابع معرفتی، الهیات (عقاید)، نظام اقتصادی شیعه، فقه تعایش و فقه الاختلاف است.

رئیس مؤسسه البیان للتواصل و التأصیل افزود: عرفان، معنویت خانواده، زنان، حقوق بشر، مهدویت، فلسفه سیاسی اسلام، اعتقادنامه شیعه، شیعه و تمدن اسلامی، سبک زندگی نظام تعلیم و تربیت و غیره از دیگر بخش‌های مهم این موسوعه است که هرکدام در قالب یک مجلد تدوین خواهند شد.

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

18 − چهارده =