• 0
  • 0
  • 866

نایب رییس اتحادیه شیعیان آفریقا: عمده فعالیت طلاب در کشور آفریقا شیعه شناسی است

نایب رییس اتحادیه شیعیان آفریقا: عمده فعالیت طلاب در کشور آفریقا شیعه شناسی است

وحدت بین شیعه و اهل سنت ضروری است زیرا شیعیان ایرانی در کنار برادران اهل سنت در امنیت و رفاه زندگی می‌کنند در کشور بورکینافاسو امنیت وجود ندارد و کشور ما مستعمره فرانسه است.


حجت الاسلام عبدالله بلم شامگاه پنجشنبه با موضوع چگونه هدایت و شیعه شدن در جمع نمازگزاران مسجدجامع المهدی (عج الله فرجه) فردیس افزود: در کشور ایران حدود 400 مبلغ آفریقایی داریم اما با توجه به شیوع ویروس کرونا رفت‌وآمد مشکل است کسانی که می‌روند و برمی‌گردند خیلی کم است به ویژه در این ایام حدود 70 مبلغ به کشور آفریقا رفتند.

وی افزود: خروجی انجمن این بود که به سمت تاسیس انجمن‌ها در کشورهای آفریقایی حرکت کنیم؛ آماری در این خصوص نمی‌توان ارائه داد چرا که وهابی‌ها فراتر از ما در این زمینه فعالیت می‌کنند.

وی بخش دیگر فعالیت‌های این انجمن را آموزش فرهنگی عنوان کرد، گفت: دوره تربیت مبلغان، تبلیغ در مساجد، نشست‌های تبلیغ چهره به چهره در هر منطقه طلاب برای مهار تروریسم و آگاهی مردم توسط این انجمن برگزار می‌شود.

این روحانی اهل بورکینافاسو اظهارداشت: باید وحدت و اتحاد خود را در برابر گروه‌های تروریستی بیشتر کنیم و با همدلی و همفکری، تهدیدهایی که در کشورهای آفریقایی وجود دارد را به فرصت تبدیل کنیم.

حجت الاسلام بلم افزود: وحدت بین شیعه و اهل سنت ضروری است زیرا شیعیان ایرانی در کنار برادران اهل سنت در امنیت و رفاه زندگی می‌کنند در کشور بورکینافاسو امنیت وجود ندارد و کشور ما مستعمره فرانسه است.

وی افزود: شما در یک محیط مذهبی دینی زندگی می‌کنید قدر امنیت خود را بدانید. گروه‌های تروریستی به یکی از روستاهای بورکینافاسو حمله کردند و 160 نفر را کشتند و نزدیک هشت ساعت کار خود را انجام دادند.

نایب رییس اتحادیه شیعیان کشور آفریقا گفت: فرانسه می‌خواهد بر کشور ما فشار بیاورد که این منطقه و منابع این منطقه هم مال ما است و هیچ کس هم نمی‌تواند حرف بزند. ولی کشور ایران به این صورت نیست مردم کشور ایران می‌توانند انتخابات سالم و آرام برگزار کنند یک نعمت است.

وی ادامه داد: مردم آفریقا هیچ دخالتی در تعیین سرنوشت کشورشان ندارند و سرنوشت آن‌ها در فرانسه تعیین می‌شود اما مردم ایران با همه مشکلات در امنیت زندگی می‌کنند.

وی اظهار داشت: برای کشور ما دعا کنید ما نیز برای شما دعا می‌کنیم این شیطان‌هایی که دور ایران را گرفته‌اند نابود شوند تا حکومت اسلامی بتواند نفس واقعی خود را بکشد.

منبع: ايرنا

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

9 + 18 =