• 0
  • 0
  • 403

همایش ميراث آندلس وتأثير پذيري آن از مكتب اهل بيت (عليهم السلام) در میان سلسه کنفرانس هایی که آستان حسینی عليه السلام برگزار کرده، بارز و نمونه است

برگزاري چهارمين کنفرانس بين المللي «تأثیر میراث آندلس از اندیشه اهل بیت(عليهم السلام)»

برگزاري چهارمين کنفرانس بين المللي «تأثیر میراث آندلس از اندیشه اهل بیت(عليهم السلام)»

آستان مقدس حسینی عليه السلام با همكاري دانشگاه بارسلون اسپانيا و كشورهاي الجزاير٬ موريتاني٬ فلسطين٬ لبنان و عراق چهارمین کنفرانس علمی بین المللی با عنوان “میراث خطی و چاپی آندلس بین واقعیت و چشم انداز آینده” را برگزار کرد.


واحد احياي ميراث فرهنگي و ديني وابسته به عتبه مقدس حسيني با همكاري دانشگاه بارسلون اسپانيا و چند كشور خارجي و عربي چهارمين همايش بين المللي تحت عنوان “ميراث آندلس وتأثير پذيري آن از مكتب اهل بيت (عليهم السلام)” در حرم مطهر امام حسين (عليه السلام) برگزار كردند.

به گزارش خبرگزاري حوزه آقاي احسان خضير عباس مدير مركز گفت: هدف از برگزاري اين همايش احياي ميراث عربي اسلامي در اندلس به علاوه ابراز انديشه اهل بيت (عليه السلام) وتبيين تأثير آن را بر آثار مدون و چاپ شده اندلس مي باشد.

وی با بیان اینکه این همایش در میان سلسه کنفرانس هایی که آستان مقدس حسینی عليه السلام برگزار کرده، بارز و نمونه است، افزود: این کنفرانس شاهد مشارکت بیش از 58 پژوهش متنوع در 10 محور پژوهشی متنوع بود. بيش از 85 مقاله در رابطه با 10 محور همايش ارسال شده است. اين مقالات از كشورهاي اسپانيا (دانشگاه بارسلون)٬ و همچنين از كشورهاي الجزاير٬ موريتاني٬ فلسطين٬ لبنان٬ به علاوه چند مقاله از كشور عراق مي باشد.

خانم دكتر ناهيد عبد الأمير كارشناس ادبيات اندلس در دانشگاه مستنصريه بغداد برگزاري اين همايش را موفقيت آميز توصيف كرد وگفت: مشاركت هاي بين المللي در اين همايش به مسئله تقريب بين فرهنگهاي عربي وخارجي كمك خواهد كرد.

همچنين دكتر كمال جريحه از پژوهشگران شركت كننده در همايش اظهار داشت: اين همايش ميراث ناشناخته ي اندلس را  معرفي كرده است من جمله چند نسخه خطي كه با فونتيك اسپانيايي وحروف عربي نوشته شده است.

منبع: خبرگزاري حوزه

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

سه + 6 =