• 0
  • 0
  • 335

کتاب “تکریم پدر” با موضوع مدح و رثای پیامبر صلی الله علیه و آله و اهل بیت علیهم السلام در پاکستان رونمایی شد

کتاب “تکریم پدر” با موضوع مدح و رثای پیامبر صلی الله علیه و آله و اهل بیت علیهم السلام در پاکستان رونمایی شد

گزيده‌ای از اشعار «محمد رفیق مغل»، شاعر پاکستانی در قالب کتاب “تکریم پدر” در مدح و رثای پیامبر(صلی الله علیه و آله) و اهل بیت(علیهم السلام) به زبان اردو از سوی رایزنی فرهنگی ایران در اسلام‌آباد، رونمایی شد. به مناسبت ولادت با سعادت مولای متقیان حضرت علی(علیه السلام) و از سوی رایزنی فرهنگی ایران در […]


گزيده‌ای از اشعار «محمد رفیق مغل»، شاعر پاکستانی در قالب کتاب “تکریم پدر” در مدح و رثای پیامبر(صلی الله علیه و آله) و اهل بیت(علیهم السلام) به زبان اردو از سوی رایزنی فرهنگی ایران در اسلام‌آباد، رونمایی شد.

به مناسبت ولادت با سعادت مولای متقیان حضرت علی(علیه السلام) و از سوی رایزنی فرهنگی ایران در اسلام‌آباد، مراسم رونمایی از کتاب تحت عنوان «تکریم پدر» تألیف «محمد رفیق مغل» به زبان اردو با هدف ترویج آموزه‌های دینی و فرهنگی با حضور جمعی از ادبا، شعرا، فارسی دوستان، استادان دانشگاه‌ و دوستداران اهل بیت(علیهم السلام) در محل سالن اجتماعات خانه فرهنگ کشورمان در شهر راولپندی پاکستان برگزار شد.

احسان خزاعی، رایزن فرهنگی ایران در اسلام‌آباد در سخنانی، گفت: اشعار هر شاعری باید بتواند حس بیداری را در مردم و در مخاطب زنده کند، همانطور که اشعار اقبال مردم را بیدار کرد و به همین خاطر همیشه زنده است چون در کنار زیبایی اشعار، هر کسی از خواندن آن احساس بیداری می‌کند.

وی همچنین، افزود: اگر در جامعه‌ای شعر، شاعر و نویسنده نباشد آن جامعه تهی و بی روح است.

خزاعی انتشار کتاب «تکریم پدر» را جزو آثار ماندگار محمد رفیق مغل دانست و گفت: این کتاب با بهره‌گیری از آیات و روایات و احادیث امامان معصوم (علیهم السلام) و با قلمی روان و زیبا تدوین شده و کارنامه ادبی و علمی محمد رفیق مغل را درخشان تر کرده و امید است در اختیار مخاطبان اصلی خود قرار گیرد.

در ادامه این مراسم، اشعاری در باب مقام و منقبت حضرت رسول اکرم(صلی الله علیه و آله) و حضرت علی(علیه السلام) قرائت شد و سخنرانان در مورد مقام و شأن والای آن حضرت با استناد به آیات قرآن از جمله آیه شریفه وَبِالْوَالِدَیْنِ اِحْسَانًا و احادیث امامان معصوم از جمله رساله حقوق امام سجاد(علیه السلام) در مورد رعایت حقوق و تکریم والدین به سخنرانی پرداختند.

واجد افضل در معرفی مؤلف کتاب تکریم پدر گفت: رفیق مغل شخصیت فرهنگی و ادبی است که در اشعار او رنگ دینی و مذهبی غالب است.

مولانا عمران حیدر نجفی اظهار کرد: با این که این کتاب به هدف ایصال ثواب نوشته شده است، اما هدف اصلی آن ترویج آموزه‌های دین اسلام است که در قالب شعری به نسل جوان یادآوری می‌شود تا آن ها بتوانند به والدین خود احترام بگذارند.

فردوس عالم، دانشمند، شاعر و ادیب برجسته شهر راولپندی در سخنرانی خود، گفت: شعر سرودن عطیه الهی است و رفیق مغل تکریم پدر را توسط شعر خود به خوبی بیان کرده است. وی گفت: رفیق مغل توسط کتاب‌های پر ارزش می‌خواهد آموزه‌های دین اسلام و سیره ائمه اطهار(علیهم السلام) را به نسل جوان ارائه دهد و آموزه‌های دینی به عنوان آثار علمی فرهنگی در قالب شعر برای همیشه در نسل جوان ماندگار خواهد شد.

انور رضا، دبیر باشگاه ملی خبرنگاران اسلام آباد اظهار کرد: ارائه افکار، مطالب و معانی در اشعار بسیار با اهمیت و ارزشمند است. اشعار مذهبی زاده‌ی راه آخرت است و رفیق مغل اشعار خود را در آیینه تاریخ، احادیث، روایات و آیات قرآنی سروده است.

وی در مورد شخصیت ادبی مؤلف این کتاب، گفت: محمد رفیق مغل مطالعه عمیقی از تاریخ اسلام و وابستگی قلبی به اهل بیت(علیهم السلام) و انقلاب عاشورا دارد.

قاری گلزار احمد مدنی، عالم برجسته اهل سنت تأکید کرد: بدون محبت و ارادت به اهل بیت(علیهم السلام) ایمان کامل نمی‌شود. من نسبت به شخصیت مولای متقیان بسیار تحت تاثیر قرار گرفته‌ام و ارادت ویژه‌ای به آن حضرت دارم.

محمد رفیق مغل، نویسنده کتاب تکریم پدر و شاعر اهل بیت(علیهم السلام) از پاکستان با قدردانی از رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد در خصوص برگزاری آئین‌های دینی و مراسم فرهنگی و مذهبی گفت: این مجموعه برای ترویج آموزه‌های دینی به نسل جوان بسیار مؤثر و توشه‌ای برای آخرت و برای افزایش وحدت اسلامی نیز مهم و حائز اهمیت است.

منبع: خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

چهار × سه =