• 0
  • 0
  • 448

ترجمه فصل آخر كتاب فرقه ها و جنبش هاي اسلامي با عنوان «زیست شیعی: مناسکی شدن مسلمانان در ایران امروز»

ترجمه فصل آخر كتاب فرقه ها و جنبش هاي اسلامي با عنوان «زیست شیعی: مناسکی شدن مسلمانان در ایران امروز»

کتاب زیست شیعی: مناسکی شدن مسلمانان در ایران امروز، پژوهشی درباره اسلام شیعی در ایران امروز با محوریت زندگی روزمره شیعیان است.


عنوان کامل فصل آخر كتاب فرقه‌ها و جنبش‌های اسلامی «جنبش هیئتی: وعاظ فرهمند، سیاست و فرهنگ جوانان»بوده و توسط دیوید تورفیل نوشته شده است.

اين فصل با عنوان زیست شیعی: مناسکی شدن مسلمانان در ایران امروز، به فارسی ترجمه و توسط نشر آرما در ایران منتشر شده است.  این کتاب، پژوهشی درباره اسلام شیعی در ایران امروز با محوریت زندگی روزمره شیعیان است. تمرکز عمده کتاب بر مضامینی مانند تشیع زیسته، فرایند مناسکی شدن، بدن مندی، نقش‌های جنسیتی، فرایند حجیت‌بخشی، عواطف، فرایند جامعه‌پذیری و تغییرات اجتماعی زندگی شیعیان در ایران امروز است. این پژوهش نشان می‌دهد که یک ایرانی شیعه در ایران امروز و هم‌زمان با تغییرات چشمگیر کشور پس از انقلاب اسلامی و همگام با مدرن شدن در کنار مناسبات خانوادگی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی، چگونه برای فائق آمدن بر دشواری‌های زندگی خود، اسلام را در زندگی روزمره‌اش تئوریزه کرده و چطور مذهب تشیع را با پوست و گوشت و استخوان خود زندگی و تجربه می‌کند. این کتاب نشان می‌دهد که چگونه دین‌داری و مناسک شیعی به ابزاری برای راحتی و خودکنترلی در موقعیت‌های خاص زندگی شیعیان ایران امروز تبدیل می‌شود.

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

5 × سه =