• 1
  • 0
  • 511

ممنوعیت ۳۰ ساله برپایی مراسم عاشورای حسینی در جامو و کشمیر لغو شد.

ممنوعیت ۳۰ ساله برپایی مراسم عاشورای حسینی در جامو و کشمیر لغو شد.

مسئولان ایالت جامو و کشمیر اجازه برپایی مراسم عاشورای حسینی را صادر کردند. برپایی مراسم عاشورای حسینی از بیش از ۳۰ سال پیش در این ایالت ممنوع شده بود.


پایگاه خبری اینترنشنال بیزنس تایمز گزارش داد: پس از بیش از 30 سال ممنوعیت برپایی مراسم عاشورای حسینی در ایالت جامو و کشمیر، مسئولان این ایالت در تصمیمی اجازه برپایی مراسم عزاداری برای سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(عليه السلام) را اعلام کردند.

در این گزارش آمده است: این تصمیم جدید باعث خرسندی جامعه شیعه در جامو و کشمیر و تمجید مسلمانان را دربرداشته است.

براساس این گزارش، قبل از ظهور موج تروریسم تکفیری در دره کشمیر، موکب های حسینی از همه مناطق سرینگر عبور می کردند، اما از سال 1990 میلادی حرکت موکب ها ممنوع اعلام شد.

این گزارش به نقل از «عمران رضا انصاری»رهبر برجسته شیعیان و رئیس انجمن شیعیان دره کشمیر گفت: اعضای این انجمن موکب های عزاداری را همانند دوران پیش ظهور تروریسم رهبری خواهند کرد.

انصاری از علامه کشمیری و حجت الاسلام آغا سید حسن موسوی خواست تا به این موکب های حسینی و عزاداری سالار شهیدان که وقفه بیش از 30 سال داشت، بپیوندند.

این روزنامه گزارش داد: دسته های عزاداری سنتی در کشمیر به طول 12 کیلومتر خواهد بود. این عزاداری از هشتم تا دهم محرم یعنی عاشورای حسینی ادامه دارد. این مراسم عزاداری براساس برنامه از پیش تدوین شده با توجه و رعایت پروتکل های بهداشتی به منظور مبارزه با ویروس کرونا و جلوگیری از شیوع آن برگزار می شود.

منبع: خبرگزاري شبستان

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

چهارده + 18 =