• 0
  • 0
  • 335

مهم‌ترین وجه مشترک مردم ایران و عموم مردم شمال آفریقا محبت به اهل بیت پیامبر اسلام (صلي الله عليه و آله) است

مهم‌ترین وجه مشترک مردم ایران و عموم مردم شمال آفریقا محبت به اهل بیت پیامبر اسلام (صلي الله عليه و آله) است

پیشرفت­‌های علمی، صنعتی و نظامی جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه پس از انقلاب، حاصل حکومت‌داری بر اساس ارزش‌­های اسلامی است.


خانم زینب الجزایری، حقوقدان الجزایری با رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در الجزایر دیدار و درباره مشترکات فرهنگی مردم شمال آفریقا با مردم ایران و لزوم همکاری‌­های مشترک سخن گفت.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، زینب الجزایری مهم‌ترین وجه مشترک مردم ایران و عموم مردم شمال آفریقا به ویژه مردم الجزایر را محبت به اهل بیت پیامبر اکرم (صلي الله عليه و آله) دانست و اظهار داشت: سه قرن حکومت فاطمی­‌های شیعی در شمال آفریقا و پراکندگی نوادگان امام حسن مجتبی (عليه السلام) در این سرزمین (سادات ادریسی) مجموعه­‌ای از آداب و رسوم و فرهنگ مردمی هوادار اهل بیت پیامبر اکرم (صلي الله عليه و آله) به وجود آورده که وجه مشترک مهم مردم این منطقه با برادران و خواهران ایرانی است.

وکیل و حقوق دان الجزایری در این دیدار آرزوی سفر به ایران برای زیارت حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (عليه السلام) در مشهد، زیارت قبر شهید قاسم سلیمانی در کرمان و آشنایی بیشتر با فرهنگ و تمدن ایران اسلامی را مطرح نمود.

سید جلال میرآقایی نماینده فرهنگی کشورمان ضمن خوش‌آمدگویی به زینب الجزایری جمهوری اسلامی ایران را وطن دوم همه مسلمانان و محبان اهل بیت عليهم السلام توصیف کرد.

وی با اشاره به نقش رهبری ایران در جبهه مقاومت و دفاع از ملت اسلامی در برابر استکبار جهانی و صهیونیسم اظهار کرد: پیشرفت­‌های علمی، صنعتی و نظامی جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه پس از انقلاب، حاصل حکومت‌داری بر اساس ارزش­‌های اسلامی، تحت پرچم مقدس ولایت فقیه عادل است که در وجود امام راحل عظیم الشأن و مقام معظم رهبری تجلی یافته و منشا تحولات بزرگ در ایران اسلامی و خشم و غضب استکبار جهانی و صهیونیسم اشغالگر شده است و آمریکای جنایت کار با تکرار شعار دروغین حقوق بشر به تبلیغات زهرآگین خود بر علیه انقلاب اسلامی می‌پردازد.

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

14 − نه =