• 0
  • 0
  • 508

کتاب امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف در اندیشۀ شیعه منتشر شد

کتاب امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف در اندیشۀ شیعه منتشر شد

اولين اثرموسوعه­ 30 جلدی شيعي با عنوان «امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در اندیشۀ شیعی» در مؤسسۀ «البيان للتواصل و التأصيل» به زيور طبع آراسته شد. فقدان همبستگی فرهنگی یکی از معضلات و اشکالات مهم جهان تشیّع است و همین مسأله سبب شده تا شیعه در تحولات علمی، فرهنگی و سیاسی در حاشیۀ […]


اولين اثرموسوعه­ 30 جلدی شيعي با عنوان «امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در اندیشۀ شیعی» در مؤسسۀ «البيان للتواصل و التأصيل» به زيور طبع آراسته شد.

فقدان همبستگی فرهنگی یکی از معضلات و اشکالات مهم جهان تشیّع است و همین مسأله سبب شده تا شیعه در تحولات علمی، فرهنگی و سیاسی در حاشیۀ مبادلات بین المللی قرار بگیرد؛ ولی شیعه می­تواند با حضور مؤثر فرهنگی و معرفتی در تحولات بین المللی، و نیز همبستگی هدفمند و در قالب چهارچوب­های مشخص، شکاف­های ایجاد شده در طول سده­های گذشته را کاهش دهد.

موسسۀ «البیان» بر این باور است که تشیّع حقیقی را باید به جهان معرفی کرد و تصویری که تا کنون از شیعه عرضه شده، تصویری پراكنده، آزاردهنده و غیر واقعی است. از این رو مؤسسۀ «البیان» تلاش می‌کند قرائتی اصیل از شیعه ارائه کند، به‌گونه‌ای تمام بزرگان و اندیشمندان حوزوی آن را تأیید کنند. برای این منظور، موسوعه­ای ۳۰ جلدی توسط اساتید تراز اول حوزه مشتمل بر مواضع و دیدگاه‌های شیعه در باب قرآن کریم، سنّت و حدیث، پیامبر اکرم صلی الله عليه و آله، اهل بیت عليهم السلام، منابع معرفتی، الهیات، نظام اقتصادی، فقه تعایش و فقه الاختلاف، عرفان، معنویت خانواده، زنان، حقوق بشر، مهدویت، فلسفۀ سیاسی اسلام، مرام‌نامۀ شیعه، شیعه و تمدن اسلامی، سبک زندگی، نظام تعلیم و تربیت و … در دست تدوین است. مخاطب این موسوعه، اهل سنّت، اهل کتاب، و حتی دیگرانی جز ایشان، در نظر گرفته شده­اند.

اولين جلد از اين موسوعه در موضوع مهدويت و با عنوان «امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشريف» به زيور طبع آراسته شده است. به جرأت می­توان گفت پس از اعتقاد به خداوند، هيچ باوری به اندازۀ مهدويت و ظهور منجی، در عالم فراگير نبوده است. اين بشارت بزرگ خواستۀ عموم انسان­ها است.

در مقدمۀ اين كتاب می­خوانيم:

«منجی­گرایی، آرمان و انديشه­ای فراگير و جهان شمول است؛ به گونه­ای كه افزون بر اديان ابراهيمی (اسلام، مسيحيت و يهود)، ديگر دين واره­ها و آيين­ها همچون زردشت، هندو، بودا، كنفوسيوس و دائو نيز به غلبۀ نهایی حق بر باطل و آيندۀ روشن جهان باور داشته و به تحقق آن بشارت داده­اند.

بی­شک انديشۀ تشكيل جامعه­ای به دور از ظلم و تبعيض كه در آن معيارهای عالی معنوی و انسانی حاكم باشد، در ذهن بشر جايگاه و اهميت ويژه­ای داشته است.

در اين ميان دين اسلام نيز همانند ديگر اديان ابراهيمی، نگاهی خوشبينانه به فرجام بشر داشته و با بشارت ظهور بزرگ­مردی از نسل ابراهيم خليل عليه السلام و پيامبر خاتم صلی الله عليه و آله، نويدبخش دورانی است كه انسان با برخورداری از بهترين شرايط فردی و اجتماعی، ‌مسير كمال مادی و معنوی خود را پرشتاب خواهد پيمود.»

اين كتاب در 8 فصل و در 200 صفحه توسط نشر معارف اهل بيت عليهم السلام و در موسسۀ «البيان للتواصل و التأصيل» منتشر شده و إن شاء الله به زودی در اختيار علاقه­مندان قرار می­گیرد.

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

11 − چهار =