• 0
  • 0
  • 594

کردارهای غیرشیعیان در محرم در جنوب آسیا و پراکندگان آنها

کردارهای غیرشیعیان در محرم در جنوب آسیا و پراکندگان آنها

این کتاب تعاملات با شیوه های غیرشیعه در گذشته و حال مراسم هاي ماه محرم ، در جنوب آسیا را تجزیه و تحلیل می کند.


همواره از مشارکت غیرشیعیان از مسلمانان و غیرمسلمانان شبه قاره هند در مراسم محرم، شنیده شده است. در عين حال هرگز تصور نمي شد بتوان مجموعه‌ای مقالات آکادمیک در این زمینه گردآورد و به انتشار رساند.

دو تن از استادان دانشگاه در کشور هند به این اقدام دست‌ زده‌اند. آنها هفت مقاله درباره مشارکت غیرشیعیان در مراسم سوگواری حسینی در جنوب آسیا و سرزمین‌هایی که مردمان جنوب آسیا بدان جاها مهاجرت کرده‌اند گردآورده‌اند و همراه با مقدمه‌ای سودمند به انتشار رسانده‌اند.

این کتاب تعاملات با شیوه های غیرشیعه در گذشته و حال مراسم هاي ماه محرم ، در جنوب آسیا را تجزیه و تحلیل می کند. گردآوران اين مقالات انواع دیدگاه های منطقه ای (دکن ، پنجاب ، سنگاپور ، آفریقای جنوبی و ترینیداد و توباگو) و زمینه های زبانی (بوژپوری ، گجراتی ، مراتی ، پنجابی ، تامیل ، اردو) ، را به بحث گذاشته اند.

این کتاب با تمرکز بر مراسم های ماه محرم که فراتر از رسوم و شیوه های ارائه شده توسط شیعه در برگزاري مراسم هاي محرم است ، چشم اندازهای جدیدی را در مورد محرم به عنوان یک عمل اجتماعی كه به طور گسترده ای در میان آسیایی های جنوبی در سراسر مناطق رواج دارد، براي خواننده باز می کند.

این کتاب یک منبع کلیدی برای محققان و دانشجویان مطالعات جنوب آسیا، به ویژه آیین ها و اعمال مذهبی و مطالعات اسلامی خواهد بود ، همچنین می تواند برای خوانندگان غیر دانشگاهی علاقه مند به شیوه های مختلف مناطق جذاب باشد.

 

مشخصات منبع‌شناختی این کتاب که توسط انتشارات معتبر راتلج در هفته‌های آینده به انتشار خواهد رسید چنین است:

Sohoni, Pushkar, and Torsten Tschacher, eds. Non-Shia Practices of Muḥarram in South Asia and the Diaspora: Beyond Mourning. Routledge, 2021.

منبع: www.routledge.com

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

هجده + نوزده =