• 0
  • 0
  • 662

به همت مجمع جهانی اهل بیت(عليهم السلام)؛

انتشار ترجمه انگلیسی کتاب “ثورة الحسين(عليه السلام)” اثر علامه شمس الدين

انتشار ترجمه انگلیسی کتاب “ثورة الحسين(عليه السلام)” اثر علامه شمس الدين

کتاب “ثورة الحسين(عليه السلام)” توصيف و تحليلي از جوانب مختلف نهضت حضرت سیدالشهداء(عليه السلام)، بازشناخت انقلاب کربلا و فهم شخصيت ایشان است که بخش ­های گسترده ای از پيشينه و ماهيت اسلام واقعی را نمايان می ­سازد.


کتاب “انقلاب امام حسین(عليه السلام) و شرایط اجتماعی و آثار انسانی آن” تألیف مرحوم علامه «محمدمهدی شمس الدين» به همت مجمع جهانی اهل بیت(عليه السلام) به زبان انگلیسی ترجمه و منتشر شد.
نام اصلی کتاب “ثورة الحسين(عليه السلام)؛ ظروفها الإجتماعية وآثارها الإنسانية” و به زبان عربی می باشد و اکنون با نام انگلیسی “Imam Hussain’s (as) Revolution” منتشر گردیده است.
مترجم این کتاب آقای «عیسی مکاما» بوده و در 162 صفحه در یک مجلد به قطع وزیری، به زبان انگلیسی و با شماره شابک 3-756-529-964-978 منتشر گردیده است.
در توضیح چکيده این کتاب آمده است:
کتاب “انقلاب امام حسین(عليه السلام) و شرایط اجتماعی و آثار انسانی آن” توصيف و تحليلی از جوانب مختلف نهضت امام حسين(عليه السلام) است. به باور مؤلف، بازشناخت انقلاب کربلا و فهم شخصيت سيدالشهداء بخش­های گسترده ای از پيشينه و ماهيت اسلام واقعی را نمايان می ­سازد. از همين ­رو وی در اين اثر کوشيده تا با بررسی زمينه ­های سياسی و اجتماعی اين قيام و جستجوی علل و اسباب اين حادثه تاريخي و همچنين پيگيري آثار و پيامدهاي آن به هدف خود نائل شود.
بر اساس يافته­ های اين تحقيق، مواردی چون واقعه سقيفه، عقيده به شورا در تعيين جانشين، ايجاد نظام طبقاتی توسط خليفه دوم، شيوه­ های غلط مالی و مديريتی خليفه سوم، عدم تحمل اصلاحات امیرالمؤمنین علی(عليه السلام) از سوی مردم و سياست معاويه در گسترش فقر و ترس در جامعه از جمله زمينه­ های اصلی پيدايش قيام کربلا بوده است.
به بيان نويسنده، درهم شکسته شدن چارچوب­ های دينی، فهم عميق­تر نسبت به گناهان، رواج اخلاق جديد در جامعه، ايجاد روحيه ظلم ­ستيزی در مردم و بروز قيام­هاي مخلتف بر عليه دستگاه جور از آثار قيام امام حسين(عليه السلام) محسوب می ­گردد.

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

یک × 2 =