• 0
  • 0
  • 310

پیام مرجع عالی‌قدر حضرت آیت الله العظمی آقای صافی گلپایگانی مدّظله العالی به همایش نکوداشت مرحوم آیت الله آقای حاج شیخ محمّد باقر ملکی میانجی رضوان الله علیه

پیام مرجع عالی‌قدر حضرت آیت الله العظمی آقای صافی گلپایگانی مدّظله العالی به همایش نکوداشت مرحوم آیت الله آقای حاج شیخ محمّد باقر ملکی میانجی رضوان الله علیه

بسم الله الرحمن الرحیم لا فَضْـلَ إلّا لِأَهْلِ العِلْـمِ إِنَّهُم عَلَی الهُدی لِمَـنِ اسْتَهْدی أَدِلّاءُ باعرض سلام و احترام خدمت اساتید محترم و فضلای ارجمندی که در این مجلس نورانی شرف حضور دارند و تجلیل و تکریم از یک عالم بزرگ دینی را وظیفه شرعی خود دانسته و نسبت به ایشان ادای احترام می‌نمایند. روحانی […]


بسم الله الرحمن الرحیم

لا فَضْـلَ إلّا لِأَهْلِ العِلْـمِ إِنَّهُم عَلَی الهُدی لِمَـنِ اسْتَهْدی أَدِلّاءُ

باعرض سلام و احترام خدمت اساتید محترم و فضلای ارجمندی که در این مجلس نورانی شرف حضور دارند و تجلیل و تکریم از یک عالم بزرگ دینی را وظیفه شرعی خود دانسته و نسبت به ایشان ادای احترام می‌نمایند.
روحانی والامقامی که در عصر خود زحمات بسیار زیادی را برای هدایت و ارشاد مردم و تربیت و تهذیب نفوس متحمّل گشت و با تألیف آثار ارزنده در تفسیر قرآن کریم و فقه و کلام و معارف نورانی اهل بیت علیهم السّلام و الصّلوة، در نشر فرهنگ اصیل اسلامی و ترویج محاسن کلمات وحیانی عترت طاهره موفّق بود.
مرحوم آیت الله آقای حاج شیخ محمد باقر ملکی میانجی رضوان الله تعالی علیه مجاهدی بزرگ بود که با محاسن اخلاقی و فضایل عالی انسانی و خدمات عامّ المنفعه‌ای که داشت، محبوب مردم و مورد احترام علما و بزرگان دین و جامعه بود.
آن عالم ربّانی از خادمان و شیفتگان حضرت ولیّ عصرعجّل الله تعالی فرجه الشّریف و از مدافعین حریم اعتقادی مکتب حقّه بود. حضور همیشگی آن فقید سعید در سنگرهای مختلف علمی، اعتقادی، اجتماعی و نگهبانی از حدود و ثغور مذهب در طول زندگی مبارک خود برای آقایان طلّاب و فضلای عالی مقام، درس و پند است.
این عالم مجاهد نشان داد که باید در میدان جهاد و عمل و نصرت دین و حفظ و حراست ارزش‌های مقدّس و سنّت‌های الهی همواره آماده به خدمت بود و مانند سدّی محکم ایستاد. انزوا و گوشه‌نشینی، بی‌تفاوتی و بی‌مسئولیتی مقبول نیست.
حوزه‌های علمیه، علما و فضلا، محقّقان و دانشجویان ارجمند، باید قدر این دانشمندان بزرگ را بدانند و با مطالعه، تحقیق و نشر میراث گرانسنگ آنان، نسبت به مکتب حقّه شیعه ادای وظیفه نمایند و موجبات بسط و گسترش معارف حیات بخش ثقلین را در سراسر جهان فراهم آورند.
ان‌شاءالله همگان در ظلّ عنایات حضرت بقیّة الله الاعظم ارواح العالمین له الفداء موفّق و مؤیّد باشند.
والسّلام علیکم ورحمه الله وبرکاته
25 ربیع الثّانی 1443
لطف الله صافی

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

1 × دو =