• 0
  • 0
  • 635

کتابی در مورد تشیع به مرجع آموزشی در دانشگاه‌های اسپانیا تبدیل می‌شود.

کتابی در مورد تشیع به مرجع آموزشی در دانشگاه‌های اسپانیا تبدیل می‌شود.

کتاب «اسلام، تاریخ، ایدئولوژی و حکومت‌های شیعی» توسط وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا و با همکاری گروه عربی و اسلام شناسی دانشگاه کامپلوتنس مادرید تهیه شد.


این کتاب با عنوان «اسلام، تاریخ، ایدئولوژی و حکومت‌های شیعی»، اثری مستقل درباره اندیشه، وقایع تاریخی، زندگی امامان شیعه و پیدایش دولت‌ها و حکومت‌های شیعی در این کشور است. تا به امروز آثار مربوط به این موضوعات ترجمه شده و با دیدگاه‌ها و تحقیقات منابع غیراسلامی تطبیق داده شده است.

این کتاب سه فصلی و 27 قسمتی توسط وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا و با همکاری گروه عربی و اسلام شناسی دانشگاه کامپلوتنس مادرید تهیه شده است. همچنین توسط انتشارات Atnea منتشر شده است و به قیمت 20 یورو در کتاب‌فروشی‌های Casa del Libro موجود است.

همکاری این دانشگاه موید اعتبار علمی این کار است. این رویداد برای تبلیغ مبانی اسلامی و معارف پیشرفته تشیع بسیار مهم است.

 

خلاصه کتاب تاریخ، اندیشه‌ها و حکومت‌ها:

نگارنده پس از سال‌ها مطالعه و تحقیق در مورد اینکه شاخه دوم اسلام، به این نتیجه رسیده است که تاریخ تشیع تنها به الگوهای معمول سیاست محدود نمی‌شود -و کمتر بی‌ادبی و خشونت آن را خدشه‌دار می‌كند- اما نقشی انکارناپذیر و تأثیرگذار در پیشبرد حیات اسلام در بعد معنوی آن و در غنای گنجینه‌های حکمت و فلسفه، بسیار بیشتر از آنچه تاکنون گفته شده و یا نوشته شده، داشته است. و این بیشتر در جوامع غربی صدق می‌کند، به ویژه در زبان اسپانیایی، که متأسفانه اطلاعات زیادی وجود ندارد، یا موجود است ولي اطلاعات كافي نمي‌دهد.

منبع: https://www.casadellibro.com/libro-el-islam-sii-historia-ideario-y-gobiernos/9788495855909/1244614

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

دو × 2 =