• 1
  • 0
  • 199

معرفی کتاب

کتاب «بانوی کربلا، حضرت زینب علیهاالسلام»

کتاب «بانوی کربلا، حضرت زینب علیهاالسلام»

حضرت زینب (س) پس از حماسه کربلا دو خطبه در کوفه و شام ایراد کردند که سدی در مقابل جریان تحریف شد.


تحریف اسلام جریانی بود که پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) در جامعه اسلامی ریشه دوانیده بود. این جریان در واقعه کربلا به اوج رسید و دشمنان اسلام قصد داشتند با کشتن امام حسین (ع) اسلام محمدی را از میان بردارند. حضرت زینب (س) پس از حماسه کربلا دو خطبه در کوفه و شام ایراد کردند که سدی در مقابل جریان تحریف شد. ایشان با ایستادگی در مقابل این جریان، صدای کربلا را به آیندگان رساندند و از این طریق، اسلام محمدی به حیات خود ادامه داد.

به مناسبت سالگرد وفات شهادت گونه عقیله بنی هاشم، حضرت زینب سلام الله علیها کتاب «بانوی کربلا، حضرت زینب علیهاالسلام» کتابی به قلم «عایشه بنت‌الشاطی» معرفی می‌گردد. این کتاب را «سید باقر خسروشاهی» جمع‌آوری و «سیدرضا صدر» ترجمه کرده و توسط «انتشارات بوستان کتاب» به چاپ رسیده است. کتاب حاضر، روایتی داستان‌گونه از زندگی پر فراز و نشیب حضرت زینب (س) ارائه می‌کند.

نویسنده پس از اشاره به پدران و نیاکان حضرت زینب کبری (س) به شرح دوره‌های مختلف زندگی ایشان همت گمارده است تا الگویی مناسب را به مخاطبان معرفی کند. این روایت از دوران اندوهناک کودکی ایشان که همراه با رحلت رسول خدا (ص) و شهادت حضرت زهرا (س) بود، آغاز می‌شود و تا شرح حضور ایشان در واقعه عاشورا و بعد از آن یعنی تلاش برای رسوا ساختن خاندان بنی‌امیه ادامه می‌یابد.

برای تهیه‌ی این کتاب به لینک زیر مراجعه کنید:

https://b2n.ir/z12606

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

نوزده + پانزده =