• 1
  • 0
  • 228

آيين اختتاميه هفتمین جایزه جهانی اربعين

آيين اختتاميه هفتمین جایزه جهانی اربعين

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مراسم آيين اختتاميه هفتمین جایزه جهانی اربعين مورخه 27 بهمن ماه برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، «حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور»، «رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی» در سخنرانی خود در آيين اختتاميه هفتمین جایزه جهانی اربعين كه پيش از ظهر (27 بهمن‌ماه) در «حسينيه الزهرا (س)» اين سازمان برگزار شد، اظهار کرد: در گذشته‌ای نه چندان دور، «اربعین» حکم یک مناسبت مذهبی یا رویداد تلخ تاریخی را داشت. روزی که در آن، مصائب اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام در چهلمین روز شهادت حضرت امام حسین (ع) به تصویر کشیده می‌شد و پیروان مکتب اهل بیت (ع) در آن روز بر این مصائب بزرگ گریسته و به ساحت مقدس حضرت زینب (س) به عنوان اصلی ترین پیام‌رسان بزرگ کربلا ابراز ارادت می‌کردند.

وی افزود: امروز به برکت خون جاری و مطهر شهدای کربلا و الطاف خفیه و آشکار الهی، اربعین دیگر صرفا یک عزاداری تاریخی ـ مذهبی برای شیعیان محسوب نمی‌شود بلکه باید به عنوان زمینه‌سازی برای شکل گیری تمدن نوین اسلامی نگاه کنیم.

ارسال آثاری از ۲۴ کشور به دبیرخانه هفتمین جایزه جهانی اربعین

در ادامه «محمدرضا فاضل»، «معاون اداره کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی» نیز در سخنانی در این مراسم، گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بر اساس وظیفه فرهنگی و دینی خود جایزه جهانی اربعین را با هدف اشاعه فرهنگ عاشورا و نمایش جلوه‌های دلدادگی به حضرت سیدالشهدا (ع) در سال 1393 پایه‌گذاری و دبیرخانه این جایزه در ابتدا با تقدير از صاحبان عكس‌هاي برگزيده راهپيمايي بزرگ اربعين كار خود را آغاز کرد.

منبع: https://www.farhang.gov.ir/fa/album/41107

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

هفت − 1 =