• 1
  • 0
  • 646

بازدید رئیس دانشگاه “قفقاز” ترکیه از کتابخانه آستان قدس رضوی

بازدید رئیس دانشگاه “قفقاز” ترکیه از کتابخانه آستان قدس رضوی

با تلخیص به گزارش معاونت رسانه‌ای حرم مطهر رضوی: «پروفسور حسنو کاپو» رئیس دانشگاه قفقاز در شهر قارص ترکیه و هیئت علمی همراه، مهمان دانشگاه و کتابخانه حرم مطهر رضوی (ع) بودند.


پروفسور حسنو کابو در بازدید از دانشگاه و کتابخانه آستان قدس رضوی گفت: این کتابخانه با داشتن منابع غنی دارای بهترین منابع علمی و فرهنگی مناسب و مفید برای مردم منطقه و جهان اسلام است، زیرا دارای برجسته‌‌ترین منابع است و از این طریق اصالت و میراث کهن اسلامی را پرورش می‌دهد.

كابو كه از بيش از 40 كتابخانه از مراكز معتبر علمي جهان بازديد كرده است، كتابخانه حرم مطهر رضوي را در چندين زمينه پيشگام و بي‌نظير دانست، چرا كه متخصصان و صاحبنظران مي‌توانند از علوم ارائه شده توسط اين كتابخانه عظيم و غني بهره‌مند شوند. وی بر لزوم معرفی کتابخانه حرم مطهر رضوی در جهان اسلام و سراسر جهان با توجه به اهمیت منابع و منابع علمی غنی و مفیدی که در آن برای محققان، پژوهشگران و همه وجود دارد تاکید کرد. علی اکبر ایسیک، رئیس مجمع معصومین اهل بیت علیهم السلام در شهر قارص ترکیه نیز به نوبه خود، کتابخانه رضوی را با توجه به کتاب‌ها و ادبیات موجود در آن مدالی برای همه مسلمانان توصیف کرد. سید علی اکبر ایسیک در این سفر خوشحالی بیکران خود از مفتخر شدن به زیارت آستان نورانی امام رضا (علیه السلام) و محبت فراوان به اهل بیت اطهار (علیهم السلام) که مسلمانان باید راه و مسیر مقدس آن را طی کنند، را ابراز نمود گفتنی است، هیئت علمی ترکیه شامل جمعی از برجسته‌ترین اساتید دانشگاه قفقاز در شهر قارص ترکیه بود که همگی افتخار بازدید از حرم مطهر و کتابخانه رضوی را داشتند.

منبع: https://b2n.ir/p54002

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

11 − نه =