• 1
  • 0
  • 426

همایش بزرگ نهج البلاغه با عنوان «نهج البلاغه و مقام اهل بیت» با حضور بزرگان شیعه و سنی برگزار گردید

همایش بزرگ نهج البلاغه با عنوان «نهج البلاغه و مقام اهل بیت» با حضور بزرگان شیعه و سنی برگزار گردید

همایش نهج البلاغه با حضور بزرگان شیعه و سنی در دانشگاه الکوثر برگزار شد.


شیعه نیوز (خبرگزاری شیعه پاکستان): «مرکز اندیشه اسلامی» با همکاری «جمعیت الکوثر» به طور مشترک همایش بزرگ نهج البلاغه را با عنوان «نهج البلاغه و مقام اهل بیت» برگزار کردند که در آن علما، روزنامه نگاران و روشنفکران مکاتب مختلف، به صورت گسترده شرکت داشتند.

افتخار شیرازی مجری تلویزیون در سخنانی بر التزام به نهج البلاغه تاکید کرد، در حالی که علمای برجسته اهل سنت علامه حیدر علوی و مفتی گلزار نعیمی ضمن مدح اهل بیت فرمودند که برای وحدت امت باید مولا علی علیه السلام باشد برای ایجاد یک مرکز ضروری است.

مولانا مقبول حسین علوی رئیس مرکز اندیشه اسلامی ضمن اشاره به مراحل انتشار نهج البلاغه، انتشار هفت نسخه در مدت زمان کوتاه را نشانه پذیرش نسخه فعلی نهج البلاغه دانست.

این همایش بزرگ، با سخنرانی شیخ الجامعه، مفسر القرآن، علامه شیخ محسنعلی نجفی به پایان رسید. که در آن از خدمات انتشارات مولانا مقبول حسین علوی بسیار قدردانی کرد و گفت مولا علی علیه السلام دیروز مظلوم بود و امروز نیز مظلوم است و در روز قیامت اولین کسی است که در برابر خداوند متعال در مظلومیت خود حاضر می‌شود.

شیخ الجامعه با ذکر مظلومیت مولا علی علیه السلام این حقیقت را بیان کرد که 15200 حدیث از مولا علی علیه السلام در منابع اهل سنت وجود دارد در حالی که تبلیغات تنها 500 حدیث است.

وی از انتشار نهج البلاغه قدردانی کرد. و پیش از این نیز مستند معرفی ویژه نسخه فعلی نهج البلاغه برای شرکت کنندگان در همایش پخش می‌شود. جناب آقای اظهر عابدی، کارشناس آموزش، مدیریت این همایش را بر عهده داشتند.

منبع: https://shianews.com.pk/nehj-al-balagha-conference/

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

2 × یک =