• 1
  • 0
  • 451

مقاله «مفهوم مهدی در نگاه شیعه» به چاپ رسید

مقاله «مفهوم مهدی در نگاه شیعه» به چاپ رسید

مقاله «مفهوم مهدی در نگاه شیعه» توسط استاد دانشکده علوم دینی دانشگاه اندونزی، «احمد مزین حقی» در سال 2020 در جلد 5 مجله «علم القرآن و التفسیر» چاپ و منتشر شد. در نگاه شیعه، امام مهدی (عج) شخصیتی است که در آخرالزمان ظهور می‌کند و در انتظار قومش است. در بحث امام مهدى در شیعه […]


مقاله «مفهوم مهدی در نگاه شیعه» توسط استاد دانشکده علوم دینی دانشگاه اندونزی، «احمد مزین حقی» در سال 2020 در جلد 5 مجله «علم القرآن و التفسیر» چاپ و منتشر شد.

در نگاه شیعه، امام مهدی (عج) شخصیتی است که در آخرالزمان ظهور می‌کند و در انتظار قومش است. در بحث امام مهدى در شیعه امامیه آمده است كه مراد از امام مهدى، آخرین امام شیعه امامیه است كه در طفولیت غایب شد و امید مى‏‌رود كه امام مهدى (عج) در آینده ظهور خواهد کرد.

مفهوم آخر الزمان در مورد مهدی نیز شباهت‌ها و تفاوت‌هایی با مفهوم امام مهدی در اهل سنت، مسیح در یهودیت و عیسی در مسیحیت دارد.

شباهت میان این گروه این است که همه این افراد، در آخرالزمان ظهور می‌کنند تا ادیان یکدیگر را تقویت کنند، در حالی که تفاوت در شخصیتی است که هر گروه بدان اعتقاد دارند.

آموزه‌های شیعه امامیه توضیح می‌دهد که امام مهدی به عنوان:

  1. وارث و رهبر جهانی عمل خواهد کرد، همانطور که در سوره قصص آیات 5-6 توضیح داده شده است.
  2. تقویت دین در آخرالزمان در سوره نور آیه 55، سوره توبه آیه 33، در سوره نساء آیه 41 و در سوره نحل آیات 84 و 89 شاهدانی برای اهل آن یافت می‌شود.

منبع: https://b2n.ir/s37909

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

هجده + 10 =