• 6
  • 0
  • 573

معرفی کتاب

کتاب «تقابل فکری فاطمیان با مخالفان» راهی بازار نشر گردید

کتاب «تقابل فکری فاطمیان با مخالفان» راهی بازار نشر گردید

انتشارات میراثبان، کتاب «تقابل فکری فاطمیان با مخالفان» نوشتۀ راضیه انصاری را در 379 صفحه به بهای 110 هزار تومان منتشر کرده است.


انتشارات «میراث مکتوب» به همکاری «انتشارات میراثبان» کتاب «تقابل فکری فاطمیان با مخالفان» نوشته «راضیه انصاری» با نظارت «محمدعلی چلونگر» را منتشر و راهی بازار نشر کرد.

انصاری فصل نخست کتاب خود را به مقدمه و کلیات اختصاص داده است. وی با اشاره به اینکه زمان سر برآوردن خلافت فاطمیان در مغرب اسلامی، با خلافت عباسی بر جهان اسلام مقارن بود، نوشته است: «ظهور فاطمیان که تنها خود را برای ولایت امری مسلمین برحق می‌دانستند و در تلاش بودند تا به این حق جامه عمل پوشانده و آن را محقق سازند، خلافت عباسی را برای زمین‌گیر کردن این رقیب به تکاپو انداخت».

از منظر این نویسنده، هنگامی که فاطمیان مصر را تصرف کردند و به سمت شرق پیشروی نموده و مکه و مدینه را به تابعیت خود درآوردند، ترس از سرایت قدرت آن‌ها به سایر نقاط قلمرو اسلامی، باعث شد تا مخالفان فاطمیان به‌ویژه عباسیان از طریق سیاست، فرهنگ و مسائل نظامی، به مقابله با فاطمیان بپردازند.

وی در ادامه مقدمه خود، با اشاره به اینکه اقدامات ضداسماعیلی عباسیان و حامیانش، موجب به خطر افتادن مشروعیت و مقبولیت فاطمیان در جهان اسلام شده بود، به این نکته می‌پردازد که با این همه، فاطمیان همچنان به کارهای تبلیغی خود ادامه می‌دادند و موفق به جذب پیروانی برای خود می‌شدند. این کار با اقدامات نظامی صورت نگرفته بود، بلکه با نفوذ در تفکر و اندیشه‌ها به وقوع می‌پیوست.

انتشارات میراثبان، کتاب «تقابل فکری فاطمیان با مخالفان» نوشتۀ راضیه انصاری را در 379 صفحه به بهای 110 هزار تومان منتشر کرده است. علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن 02166490612 داخلی 105 تماس حاصل نمایند و یا آن را از فروشگاه انتشارات توس خریداری کنند.

منبع: http://mirasmaktoob.ir/fa/news/12580

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

هشت + 12 =