• 5
  • 0
  • 389

کتاب «المفصَّل في حوادثِ اغتيالِ أئمَّةِ أهلِ البيت عليهم السلام» منتشر شد

کتاب «المفصَّل في حوادثِ اغتيالِ أئمَّةِ أهلِ البيت عليهم السلام» منتشر شد

به گزارش شبکه الکفیل: اخیراً مرکز میراث بصره وابسته به معاونت معارف اسلامی آستان مقدس حضرت عباس (ع) کتاب (المفصَّل في حوادثِ اغتيالِ أئمَّةِ أهلِ البيت عليهم السلام) را منتشر کرده است. این اثر ارزشمند با قلم استاد دکتر «رحیم حلو محمد» به رشته تحریر درآمده است.


به گزارش شبکه الکفیل: اخیراً مرکز میراث بصره وابسته به معاونت معارف اسلامی آستان مقدس حضرت عباس (ع) کتاب «المفصَّل في حوادثِ اغتيالِ أئمَّةِ أهلِ البيت عليهم السلام» را منتشر کرده است. این اثر ارزشمند با قلم استاد دکتر «رحیم حلو محمد» به رشته تحریر درآمده است.

نویسنده در این کتاب انبوهی از گزارش‌های تاریخی و روایی را از دل کتب تاریخ و حدیث که در لابه‌لای صفحات آن پراکنده بود جمع آوری کرده تا از این طریق موضوع بسیار حساسی را مورد بررسی قرار دهد. این کتاب به ظلم‌ها و جسارت‌های حاکمان ستمگر نسبت به امامان اهل بیت علیهم السلام از جمله امیرالمؤمنین علیه السلام می‌پردازد.

نویسنده، کتاب خود را به چندین بخش تقسیم کرده است. هر بخش به بررسی حوادث ترور یکی از امامان معصوم می‌پردازد. همچنین مروری کوتاه بر زندگینامه هر یک از امامان معصوم از جهت نام، نسب، تاریخ و محل ولادت، نام مادر آن امام، تعداد فرزندان و همسران آن‌ها ارائه می‌کند.

قابل ذکر است که مرکز فوق توانسته کتاب‌های متعددی را در زمینه علوم و تاریخ اسلامی منتشر کند و کتاب‌هایی را نیز در دست تحقیق و چاپ دارد این آثار می‌تواند به غنای هر چه بیشتر کتابخانه‌های اسلامی کمک کند.

منبع: https://alkafeel.net/news/index?id=15431

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

یک × سه =