• 0
  • 0
  • 447

ابراز نگرانی روحانی شیعه از بازگشت موج کشتار در افغانستان؛

آمریکا پس از شکست در سوریه و عراق به دنبال نا امن کردن افغانستان است

آمریکا پس از شکست در سوریه و عراق به دنبال نا امن کردن افغانستان است

سخنگوی مجلس وحدت مسلمین پاکستان بازگشت موج کشتار مردم افغانستان به ویژه قوم هزاره در این کشور را به شدت نگران کنندہ دانست.


حجت الاسلام مقصود علی دومکی سخنگوی مجلس وحدت مسلمین پاکستان، حمله تروریستی در یکی از مدارس دخترانه ” سید الشهداء” در شهر کابل و کشته و زخمی شدن ده ها تن را به شدت محکوم کرد.

وی با بیان این که در حال حاضر مردم بی گناه هدف انفجار گروه های تروریستی قرار گرفته اند و نگرانی خانواده های افغان را فرا گرفته است، اظهار داشت: این وظیفه دولت افغانستان و اشغالگران آمریکایی است که امنیت مردم را تامین کنند و آرامش را به آغوش خانواده ها برگردانند.

این روحانی پاکستانی با تاکید به این که کشتار مدام شیعیان بویژه قوم هزاره در افغانستان به شدت نگران کنندہ است، ابراز داشت: رژیم استکباری آمریکا پس از شکست در سوریه و عراق می خواهد یکبار دیگر افغانستان را به سوی نا امنی سوق دهد، و این تاسف برانگیز است.

وی با اشاره به این که بنده با قوم هزاره و دیگر خانواده های آسیب دیده این انفجار ابراز همدردی می کنم و خود را در غم آنان سهیم می دانم، افزود: مجلس وحدت مسلمین پاکستان پرچمدار امن و اتحاد اسلامی، مخالف تروریسیم و عملیات تروریستی در سراسر جهان بویژه در کشور همسایه، افغانستان است.

سخنگوی مجلس وحدت مسلمین پاکستان با بیان این که انفجار در مرکز آموزشی نشانگر این است گروه های تروریستی بوی از اسلام، علم و انسانیت نبرده اند، تصریح کرد: تا الان عاملین واقعی تمام عملیات تروریستی در منطقه، قدرت های استکباری بوده و گروه های تروریستی فقط آلت دست آنان بوده اند، دشمن با راه اندازی کشت و کشتار و عملیات انفجاری در افغانستان می خواهد دوباره این کشور را به خاک و خون بکشاند و از این طریق به کفایتی نیروهای امنیتی افغانستان در اداره کشور را به اثبات برساند.

یاد آوری می شود که روز گذشته انفجاری مھیب در نزدیکی یک مدرسه دخترانه در شھر کابل افغانستان رخ داد که دسته کم ۵۰ نفر کشته و  ۷۵ تن زخمی شده اند، اکثر قربانیان انفجار روز شنبه در غرب کابل دانش‌آموزان ۱۱ تا ۱۵ ساله بودند.

رسانه های افغانستان گزارش داده اند که این انفجار در نزدیکی یک مدرسه دخترانه به نام «مکتب سیدالشهداء» در محله شیعه نشین دشت برچی روی داده است.

شبکه طلوع به نقل از شاهدان عینی اعلام کرد که سه انفجار پیاپی در نزدیکی این مدرسه و هنگام ترک محل از سوی دانش ‌آموزان رخ داده است.

منبع:خبرگزاری رسا

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

سیزده − سه =