• 0
  • 0
  • 472

“حاج الهام علی اف” رئیس حزب اسلامی جمهوری آذربایجان به ۱۶ سال زندان محکوم شد

“حاج الهام علی اف” رئیس حزب اسلامی جمهوری آذربایجان به ۱۶ سال زندان محکوم شد

دادگاه جرایم سنگین باکو، حجت الاسلام «حاج الهام علی اف» رئیس حزب اسلامی جمهوری آذربایجان را با اتهام خیانت به کشور به ۱۶ سال زندان محکوم کرد.


«فایق غنی اف» قاضی دادگاه جرایم سنگین باکو «مهمان رضایوف» همسر خواهر علی اف را نیز متهم به خیانت به کشور شناخت و به ۱۴ سال زندان محکوم کرد.

علی اف طی سخنانی در جلسه دادگاه اتهامات وارده علیه وی را رد کرد و گفت که حزب اسلامی از سوی افراد متدین تامین مالی شده است.

وی افزود: در یکی از سفرهای به ایران برای شرکت در نشستی، فردی به آنها ارایه کمک های مالی کرده و توافق شد این فرد نیز مانند دیگر افراد متدین به آنها کمک مالی کند و این کمک مالی فقط چند ماه ادامه داشت و ما با حمایت مومنان خود فعالیت خود را ادامه دادیم.

گفتنی است، «حجت الاسلام حاج الهام علی اف» سرپرست حزب اسلام جمهوری آذربایجان و از روحانیون سرشناس این کشور که چند سال پیش از این در جریان مخالفت اسلامگرایان با ممنوعیت حجاب اسلامی در مدارس آذربایجان بازداشت و بیش از دو سال زندان را تجربه نموده بود، در تاریخ دهم اسفند ماه ۹۸ از سوی سرویس امنیت دولت باکو احضار و به ۴ ماه حبس موقت محکوم شد و مقرر گردید بر اساس ماده ۲۷۴ قانون کیفری آذربایجان (خیانت به دولت، کمک به دولت‌ها یا تشکیلاتی که علیه آذربایجان دشمنی می‌کنند و…) محاکمه شود.

منبع: خبرگزاری اهل بیت(ع)

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

سیزده − هشت =