• 0
  • 0
  • 488

گفت‌وگوی معاون بین‌الملل موسسه البیان با مدیر بنیاد ملاصدرا بوسنی و معاون اجرایی بنیاد مطالعات اسلامی روسیه

گفت‌وگوی معاون بین‌الملل موسسه البیان با مدیر بنیاد ملاصدرا بوسنی و معاون اجرایی بنیاد مطالعات اسلامی روسیه

دکتر حسن عبدی پور معاون بین‌الملل موسسه البیان للتواصل و التأصیل با دکتر قباد سلیمانی مدیر بنیاد ملاصدرا بوسنی و هرزگوین و آقای ابوالحسنی معاون اجرایی بنیاد مطالعات اسلامی روسیه برای افزایش زمینه‌های همکاری، انتقال تجربیات و شناخت بیشتر از ظرفیت‌های یکدیگر گفت‌وگو کردند.


در این گفت  گو اهداف و مأموریت‌های موسسه البیان و زمینه‌های همکارهای مشترک موردبررسی قرار گرفت و مقرر شد این دو مرکز موضوع تفاهم‌نامه و راهکارهای همکاری با موسسه البیان را بررسی نمایند.

بنیاد ملاصدرا در سال 1384 به‌صورت رسمی فعالیت خود را در بوسنی ‌وهرزگوین آغاز کرده است. این بنیاد در چند سال گذشته توفیق یافت تا شماری از آثار ارزشمند متفکران بزرگ اسلامی در زمینه‌های فلسفه، عرفان، اخلاق، خانواده، تربیت و مانند آن را ترجمه و منتشر کند و در اختیار علاقه‌مندان به این کتاب‌ها قرار دهد. آثار منتشرشده از سوی این بنیاد به دلیل شهرت جهانی نویسندگان و اهمیت موضوع‌های آنها مورد توجه بسیاری قرار گرفته و جای خود را به‌خوبی در میان علاقه‌مندان باز کرده است.

«بنیاد مطالعات اسلامی روسیه» که فعالیت خود را از سال 2007 آغاز نموده است ، همکاری مستمر علمی با موسسات آموزشی-پژوهشی روسی و غیر روس، دانشگاه ها و مراکز علمی داشته و در حال حاضر  به طور فعالانه ای، در حال توسعه و تقویت همکاری های خود را با مراکز پژوهشی، حمایت از پروژه های علمی ، انتشار کتاب به طور مشترک، تالیف، ترجمه و انتشار آثار در موضوعات مختلفی همچون تاریخ، فلسف، هنر، تاریخ تمدن اسلامی، قرآن شناسی، ایرانشناسی، حقوق و اقتصاد اسلامی، کتاب کودک و … میباشد. همچنین همکاری در تولید و چاپ جزوات آموزشی برای دانشجویان در حوزه اسلام شناسی از دیگر فعالیت های علمی بنیاد است.

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

نه + 11 =