• 1
  • 0
  • 438

دیدار معاونان بین‌الملل موسسه البیان و دانشگاه بین‌المللی اهل‌بیت(ع) برگزار شد

دیدار معاونان بین‌الملل موسسه البیان و دانشگاه بین‌المللی اهل‌بیت(ع) برگزار شد

دکتر عبدی پور معاون بین‌الملل موسسه البیان للتواصل و التاصیل و دکتر صالحی معاون بین‌الملل دانشگاه بین‌المللی اهل‌بیت(ع) برای شناخت بیشتر از ظرفیت‌های یکدیگر و افزایش همکاری‌های مشترک دیدار و گفت‌وگو کردند.


دکتر حسن عبدی پور در این دیدار با اشاره به اهداف و مأموریت‌های موسسه البیان للتواصل و التاصیل، خواهان افزایش همکاری و تعاملات علمی و آموزشي شد.
معاون بین‌الملل موسسه البیان للتواصل و التاصیل، اظهار داشت: رویکرد علمی در معرفی تشیع از ضرورتی‌ترین و اساسی‌ترین نیازهای مراکز شیعه پژوهی است و دراین‌بین دانشگاه بین‌المللی اهل‌بیت(ع) با رویکردهای علمی خود از نیازهای جدی جهان تشيع است.
وی اظهار داشت: نگاه آکادمیک به معارف مکتب نورانی و الهام‌بخش اهل‌بیت(ع) می‌تواند سرآغاز بسترسازی معرفی و شناخت علمی تشیع د ر عرصه بين الملل را فراهم کند.
عبدی پور گفت: با رويكرد علمی دانشگاه بین المللی اهل‌بیت(ع) در قالب درسنامه ها، متون و پایان‌نامه‌های دانشگاهی مي تواند گام هاي جديدي را درمعرفي معارف اهل بيت وسيره عملي ايشان در سطح جهاني بر دارد.

وی همچنین تاکید کرد: با توجه به خلاء منابع علمي دانشگاه ها و مراکز علمی، انديشمندان موسسه البيان تلاش خواهند كرد اثار مورد نياز آنها را در قالب هاي مختلف فيزيكال و دييجتال و غیره تامين نمايند.
معاون بین‌الملل دانشگاه بین‌المللی اهل‌بیت(ع) هم در اين دیدار، تأسیس موسسه البیان للتواصل و التاصیل را گام مهمی در معرفی و پاسخ علمی به نیازهای جهان تشیع و علاقه مندلن به آشنايي با مكتب اهل بيت دانست.
دکتر صالحی گفت: باید مراکز آکادمیک علمی درزمینهٔ شیعه پژوهی در سراسر جهان گسترش یابد.
وی یادآور شد: مدیریت جدید دانشگاه بین‌المللی اهل‌بیت(ع) در افزایش پیوند و ارتباط با مراکز شیعه پژوهی بر مبنای مأموریت‌ها و اهداف مشترک مصمم است.
دکتر صالحی در ادامه با توجه به اهداف و مأموریت‌های مشترک، خواهان افزایش همکاری‌های علمی ، اموزشي و فرهنگی بین این دو نهاد شد و مقرر شد جلسه مشترکی نیز برای پیشبرد اهداف مشترک توسط مدیران این دو نهاد علمی برگزار شد.

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

هجده − 17 =