• 0
  • 0
  • 324

عبدی پور در دیدار با رئیس مرکز مطالعات فرهنگی و بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

موسسه البیان به دنبال ترسیم تصویر واقعی و اصیل از تشیع است

معاون بین الملل مؤسسه البیان للتواصل و التأصیل گفت: ما به‌عنوان یک موسسه مردم‌ نهاد قصد داریم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی خود که اساتید برجسته حوزه و دانشگاه در زمینه معارف اهل‌بیت(ع) هستند، تصویری واقعی و اصیل از تشیع را به جهان معرفی نماییم.


دکتر حسن عبدی پور در دیدار با دکتر ابوالحسن خلج منفرد رئیس مرکز مطالعات فرهنگی و بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، بیان کرد:تعامل و گفت‌وگوی علمی و سازنده با مراکز و شخصیت‌های علمی یکی از اهداف موسسه البیان التواصل و التاصیل است.

وی همچنین بابیان مأموریت و ظرفیت‌های علمی موسسه البیان، اضافه کرد: با توجه به تحولات بین‌الملل در سطح دنیای تشیع و اشتیاق نخبگان و مراکز علمی در سراسر جهان به شناخت علمی تشیع، نیاز به تأسیس چنین موسسه‌ای از ضرورت‌های جهان تشیع بود که موسسان آن بر همین اساس اقدام به تأسیس آن کردند.

معاون بین الملل مؤسسه البیان للتواصل و التأصیل در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به نقش و جایگاه بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی عنوان کرد: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به‌عنوان حلقه واسط بین مراکز آموزشی داخل کشور با خارج از کشور نسبت به معرفی موسسه البیان به شخصیت‌ها و مراکز علمی بین‌المللی اقدام کند.

رئیس مرکز مطالعات فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز با استقبال از ایده معرفی موسسه البیان به شخصیت‌ها و مراکز بین‌المللی، اظهار داشت: باید تمام ظرفیت‌های این موسسه معرفی شود تا با رایزنی‌های گوناگون در سراسر جهان بتوانیم موسسه البیان را به‌عنوان یک مرجع فکری در حوزه شناخت و تبیین معارف شیعی معرفی نماییم.

دکتر ابوالحسن خلج منفرد ادامه داد: با توجه به تنوع مذهبی و فکری و شرایط مختلف سیاسی و اجتماعی حاکم بر کشورها، برای هر منطقه باید متناسب با اقلیم فرهنگی و مذهبی آن برنامه‌ریزی شود.

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

نوزده − پانزده =