• 0
  • 0
  • 315

معاون مؤسسه البیان للتواصل و التأصیل در دیدار با مدیر منطقه ای آیسیسکو:

رسالت اصلی موسسه البیان گفت و گو در راستاي زندگی مسالمت آمیز با سایر مذاهب است

رسالت اصلی موسسه البیان گفت و گو در راستاي زندگی مسالمت آمیز با سایر مذاهب است

معاون مؤسسه البیان للتواصل و التأصیل گفت: رسالت اصلی موسسه البیان معرفی مکتب اهل‌بیت(ع) و تشییع از طریق ارتباط و همکاری مبتنی بر تقریب،فرهنگ، گفت‌وگو و زندگی مسالمت‌آمیز با سایر مذاهب است.


دکتر حسن عبدی پور در دیدار با دکتر “محمود صدری” مدیر منطقه‌ای آیسیسکو در تهران، التزام به رویکردهای توصیفی و نظام‌مند در تشیع با تأکید بر هم‌اندیشی و مشارکت نخبگان را از راهبردهای موسسه البیان دانست و اضافه کرد: ترویج فرهنگ گفت‌وگو برای پی‌ریزی مباحث انتقادی و سازنده، تولید محتوا و ایجاد روابط شبکه‌ای و سازمان‌دهی شده میان مراکز و مؤسسات جهان اسلام جهت هم‌اندیشی و هم‌افزایی از دیگر راهبردهای کلان موسسه البیان است.

وی اضافه کرد: انتظار ما به عنوان یک موسسه مردم نهاد (njo)که می خواهد کارهای علمی ،آموزشی را انجام دهد این است  که سازمان آیسیسکو موسسه البیان رو بعنوان یک برند  ومرجع علمی  مورد حمایت و معرفی قرار دهد.

مدیر منطقه‌ای آیسیسکو نیز در این دیدار بیان کرد: موسسه آیسکو علاقه‌مند‌است تا فعالیت علمی مراکز شیعی تبدیل به فرآیند شود.

محمود صدری اضافه کرد: گستره و حجم فعالیت‌های موسسه البیان التواصل و التاصیل در حد پیگیری و دستورات وزیر آموزش‌وپرورش به‌عنوان رییس شورای مالی کمیسیون ملی ایران و همکاری با وزارت امور خارجه و کمیسیون ملی آیسیسکو است که باید طرح‌های موسسه البیان نیز  در مجمع عمومی آیسکو مطرح و تصمیم‌گیری شود.

وی با ابراز تمجید از فعالیت‌های موسسه البیان تصریح کرد: با نمایندگان کشورهای اسلامی برای پی‌ریزی اقدامات، طرح و ایده‌های موسسه البیان که نمونه فعالیت‌های آن‌ها در بین مراکز شیعی خالی است رایزنی کرده و از طرح‌های نوین این موسسه حمایت به عمل خواهیم آورد.

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

14 + 8 =